בשלושה הימים האחרונים מתקיים בצ'ילה כנס של 180 מנהיגים יהודים מאמריקה הלטינית בנושא המאבק באנטישמיות שארגנה ההסתדרות הציונית העולמית. יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית היוזם של הכנס הזמין את השגרירה הנכנסת של ישראל בצ'ילה, הגב' מרינה רוזנברג לשאת דברים בכנס . השגרירה רוזנברג נאמה באירוע ושיתפה שקיבלה לאחרונה הודעות נאצה אנטישמיות על השתתפותה באירוע של ההסתדרות הציונית העולמית.



ההסתדרות הציונית העולמית בראשות מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית – יעקב חגואל – מקיימת מידי שנה מספר כנסים אזוריים בנושא המאבק באנטישמיות באירופה, דרום אמריקה, וצפון אמריקה. הכנסים נובעים מעליית האירועים האנטישמיים בעולם ומהצורך של התושבים היהודיים לדעת כיצד להתגונן ולמי לפנות במקרה הצורך.



שגרירת ישראל בצ'ילה, מרינה רוזנברג, שהחלה את משימתה הדיפלומטית לפני מספר שבועות, הדגישה כי יחד עם הקהילה היא פועלת לא רק במאבק בהתחזקות האנטישמיות אלא גם במאבק בתנועות החרם וה BDS כנגד ישראל.



הציוצים האנטישמיים. הקרדיט: ההסתדרות הציונית העולמית




חוויתה האישית הראשונה של השגרירה החלה אמש עם קבלת ציוצים אנטישמיים שנשלחו לחשבונה. בהקשר זה אמרה הדיפלומטית כי "שנשאלים גורמים רשמיים ופוליטיקאים בצ'ילה על קיומה של אנטישמיות, הם ענו כי הם מופתעים, וכי הנגע הזה לא קיים במדינה הדרום אמריקאית הזאת". זו הסיבה שהשגרירה רוזנברג הדגישה כי "עלינו לדבר, לדון וללמד עם מקבלי ההחלטות, אנשי תקשורת וחברה אזרחית ככל שניתן על הנושא הן בקהילה היהודית והן מחוצה לה, עלינו לחשוף את המתרחש סביבנו ולהיאבק כנגד שנאה אנטישמית".



בכנס בצ'ילה נאמו ד"ר אריאל גלבלונג מנהל מרכז ויזנטל שהתמקד שהתמקד בנושא הכחשת השואה בימינו, העיתונאי איסאיאס ווסרמן שדיבר על השפעת ה-BDS במדינה. השגרירה רוזנברג ויעקב חגואל שדרש לגלות אפס סובלנות כלפי אירועים אנטישמיים הן מרשויות המדינה והן מהאזרחים שראו אירוע דומה.