הבוקר נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ. עבור חלק מהמצביעים, העולים החדשים שבינינו, מדובר ביום מרגש במיוחד, שכן תהיה זו הפעם הראשונה שהם מצביעים בבחירות בישראל. אריה וגולדה הוטשיסון הגיעו לישראל באפריל, כשבוע לאחר הסבב הקודם של הבחירות. הם הגיעו מטקסס שבארה"ב, ונחתו היישר לקמפוס אולפן עציון במרכז הקליטה "בית קנדה" בחיפה. שם, מלבד עברית, למדו איך לבחור ומה הזכויות שלהם. הם יצביעו למפלגת ימינה, כי "חשוב לשמור על אורח החיים היהודי", לדבריהם.
עבור אריה בטיטו ובת זוגו נטלי אמויאל, שעלו לארץ בנובמבר 2018 מצרפת דרך הקרן לידידות, זו תהיה מערכת בחירות שנייה, אך הצבעה ראשונה. זאת, כיוון שבחודש אפריל נאלץ בטיטו לטוס לפגישת עסקים בצרפת, ונטלי העדיפה שלא להצביע בלעדיו. שניהם מצהירים כי יצביעו לכחול לבן, שלדבריהם "תדאג לכל תושבי ישראל ותשמור על ארץ ישראל השלמה ועל אופייה היהודי". עבור בטיטו, מדובר בהתרגשות גדולה, שכן בצרפת הוא לא הרגיש בבית וכאן הוא חש אחריות ושייכות.
ילנה ואלכסנדר סומנקו עלו בחודש מאי השנה מאוקראינה, גם כן בעזרת הקרן לידידיות. נכון לכתיבת שורות אלה, לילנה עדיין לא ברור למי תצביע. היא מאוד מחבבת את נתניהו, אבל "לא את השותפים הדתיים שלו", לדבריה. "אני חוששת ממדינת הלכה". לפי מה שהיא אומרת, היא תחליט ממש בכניסה לקלפי, ומקווה שהבחירות יביאו משב רוח רענן, כמו הבחירות האחרונות באוקראינה.

קטרינה כהן עשתה עלייה מאוסלו שבנורווגיה. היא מתלבטת בין בחירה בעבודה־גשר לבין המחנה הדמוקרטי. "המדינה צריכה שינוי", היא קובעת. "אנו בסכנה, כי הימין עושה דילים עם גזענים וכהניסטים, ואנו שותקים. אנחנו חייבים לעשות שינוי ולהעיר את כולם, שיבואו ויצביעו". לדבריה, "נורווגיה היא מדינה סוציאליסטית וזה עובד. אין סיבה שפה זה לא יעבוד", היא אומרת.