"על היהודים החיים בארגנטינה לעבור לגור בישראל", "מנגנוני הצדק לא פועלים כמו שצריך לטובת היהודים", אלו חלק מהנתונים שעלו במחקר שהתבצע עבור ההסתדרות הציונית העולמית ונציגות האיגודים היהודים הארגנטינאים - DAIA במהלך החודשים יוני ויולי 2019.
 
היום (רביעי) התקיימה מסיבת עיתונאים בארגנטינה בה יחשפו הנתונים המלאים והמדאיגים. המטרה הכללית שהנחתה את המחקר הייתה להעריך את היחס כלפי אנשים ממוצא יהודי באוכלוסייה הארגנטינאית. מחקרים מסוג זה הם משמעותיים ורלוונטיים מאחר והסוגיה היהודית בארגנטינה מלווה חלק ניכר מתולדותיה, שכן אוכלוסייה זו השתתפה באופן פעיל בתחום החברתי, וכן בתחומי הייצור, העבודה, התרבות, המדע והפוליטיקה. נוסף על כך, גלי ההגירה שהגיעו לארגנטינה במהלך העשורים האחרונים של המאה ה -19 והמחצית הראשונה של המאה ה -20, גרמו לכך שהאוכלוסייה היהודית בארגנטינה היא השלישית בגודלה בעולם.


 
עוד עולה מהמחקר שהנשאלים סבורים כי היהודים מנצלים את מצוקתם של אחרים לטובתם, היהודים מחזיקים כוח רב מדי בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים ולכן על הממשלה לבצע בקרה טובה יותר על הכוח הכלכלי המוחזק בידי יהודים רבים. 


יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אומר כי, "הנתונים מדאיגים מאוד ומזכירים משפטים שנאמרו על היהודים בסוף שנות ה-30 בגרמניה הנאצית, על השלטונות בארגנטינה לפעול לאלתר ולאפשר ליהודים החיים בארצם לחיות חיים שלווים".

יעקב חגואל, מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. קרדיט: אלעד ברמי

 
מאידך ניתן לראות במחקר, שרובו נערך בקרב לא יהודים, כי "היהודים הם המוצא החכם ביותר", וכן למעלה מ90% מהנסקרים סבורים שהיהודים סבלו בשואה ושאינם מגזימים כשמדברים עליה. על כך מוסיף יעקב חגואל. "התרתי דסתרי הנלמד מהמחקר צריך להדליק נורות אזהרה לשלטונות בארגנטינה. וקורה לממשלת ארגנטינה לחזק את הערכים של שנאת זרים במערכת החינוך ולחוקק חוקים למאבק באנטישמיות".
חורחה קנובלוביץ' נשיא DAIA, אמר כי "זה באמת מתיש לדעת שבמדינה הזו יש עדיין מסרים של שנאה, שאחרים ממשיכים לבוז, שאנטישמים מוצאים מסכים וחללים באזור מדיה".