פעיל ימין קיצוני התומך בעליונות הגזע הלבן בשם ריצ'רד הולצר נעצר על ידי ה-FBI בחשד כי תכנן לבצע פיגוע בבית כנסת עמנואל בפואבלו, קולורדו, כך עולה ממסמכי בית המשפט הפדרליים. עוד עולה כי סוכנת סמויה של ה-FBI יצרה עימו קשר בפייסבוק והוא שלח לה תמונות של כפתורים עם צלבי קרס ופריטים נוספים. עוד פורסם כי הוא אמר לה שהיה חבר ב-KKK.

עוד פורסם כי הוא אמר בשיחה עם משתמש פייבסוק אחר: "הלוואי שהשואה באמת היתה מתרחשת... הם צריכים למות". הוא חשף כי פעל בשיתוף פעולה עם טבח שיכניס ארסן לצינורות המים בבית הכנסת. בהמשך השיחה העלה תרחיש של הטמנת פצצות ודינמיט במבנה. ה-FBI והתובע המחוזי בקולורדו צפויים לקיים מסיבת עיתונאים בנושא בסביבות השעה 23:30 שעון ישראל.



בחודש שעבר נורו למוות שני בני אדם מחוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, במהלך תפילות יום הכיפורים. שניים נוספים נפצעו באורח קשה באירוע. כאמור היורה ניסה לחדור למבנה בית הכנסת, אך הצליח בשל אמצעי האבטחה בכניסה אליו. היורה - גבר בשנות ה-30 לחייו, שהזדהה ברשת בשם "אנון" ועל פי המשטרה שמו סטפן ב, הוא ממוצא גרמני ולא היה מוכר למשטרת גרמניה ולגורמי הביטחון במדינה - למרות שהחזיק בדעות גזעניות כלפי יהודים, מהגרים ונשים. כמו כן נטען כי היורה פעל לבדו ולא כחלק מתשתית ימנית קיצונית.
 
על פי הדיווחים, "אנון" התבטא רבות באופן אנטישמי, וטען כי "היהודים הם מקור לבעיות העולם", כתב סיסמאות ניאו-נאציות ואף היה מכחיש שואה. עוד טען היורה כי הפמיניזם אחראי לירידת אחוזי הילודה בעולם המערבי - ועל כן הן אחראיות לגל הפליטים והמהגרים באירופה.