העיתונאי והסופר פראנס-אוליביה ז'יסבר התארח ביום שישי בכנס I vision של המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית שהתקיים במרסי שבצרפת כנואם מרכזי. במסגרת הרצאתו סקר בפני 300 משתתפי הכנס את היחסים בין הקהילות בצרפת ואירועי האנטישמיות שהתגברו בשנים האחרונות.



״אנטישמיות היא מילה גסה ולכן משתמשים במונח אנטי-ציונות, עלינו לשמר את ההיסטוריה ולספר אותה כפי שהיא כי יש מי שמספרים היסטוריה שונה", אמר ז'יסבר.



יוזמת הכנס, גוסטי יהושע ברוורמן, ראש המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית אמרה כי "זו הגשמת החזון בהבאת מאות צעירים המייצגים את כל הקשת הדתית והפוליטית למרכז אירופה לשיח על ציונות וישראל".



גם הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, אמר דברים דומים באירוע המאבק באנטישמיות שארגנה ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף הפדרציה הציונית בארה״ב AZM ובו נכחו למעלה מ-150 אנשים. דיין הדגיש את החשיבות במאבק באנטי ציונות, שהיא מכבסת מילים לאנטישמיות.



דני דיין. צילום: ההסתדרות הציונית העולמית
דני דיין. צילום: ההסתדרות הציונית העולמית



"אנחנו מבזבזים את הזמן לשכנע אנשים שאנטי ציונות היא אנטישמיות, בוודאי שזו אנטישמיות. וגם אם זה לא היה, אנטי ציונות היא גזענות כשלעצמה", אמר דיין.



סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הוסיף כי "הגיע הזמן להפסיק ולטמון את ראשנו בחול. האנטישמיות כבר מזמן איננה סיסמה, זוהי המציאות שאליה אנחנו חייבים להישיר מבט ולהיאבק בה בכל הכוח. אנחנו חייבים להתאחד כולנו, מנהיגי העם היהודי, להפסיק לגנות ולהתחיל להילחם".