אחד ממקרי העגינות הקשים ביותר בעולם הגיע לסיומו, לאחר שמרים (שם המשפחה שמור במערכת, ג"ד) קיבלה גט מבעלה לאחר עשר שנות סרבנות. הגט התקבל בעקבות שילוב כוחות של ארגון 'יד לאישה', מבית רשת 'אור תורה סטון', שייצג את מרים, דייני בית הדין בראשות אב בית הדין האזורי בירושלים הרב יצחק אושינסקי ועזרתו הרבה של מזכיר בית הדין משה ביטון. 
 
השניים, המשתייכים לקהילה החרדית, נישאו לפני כ-23 שנים בארה"ב. הנישואים עלו על שרטון, כאשר מרים התלוננה על אלימות קשה מצד הבעל, ולפני כעשור היא החליטה להתגרש. תחילה הסכים הבעל לתת גט, אך לאחר זמן מה חזר בו מהסכמתו וסרב להעניק את הגט המיוחל באמתלות שונות. הסיפור הגיע לבתי הדין בארץ ובחו"ל, אולם הוא נותר בסירובו. גם האדמו"ר מבעל"ז, מהדמויות המובילות והחשובות בחסידות החרדית, הצטרף לפסק הדין שדרש ממנו לתת גט, ללא הצלחה. 
 
בשל העובדה שמקום מושבם של בני הזוג בארה"ב - שם מוגבלים מאד האמצעים המשפטיים והסנקציות בהן יכול לנקוט בית הדין כנגד סרבני גט -  מרים נותרה בעגינותה. לפני כשש שנים, הגיע הבעל ארצה לביקור משפחתי, והרשויות הצליחו להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. אולם, הוא הצליח להפר את הצו, כנראה באמצעות שימוש בדרכון של אחיו, ועזב את הארץ תוך שהוא שוב מותיר את מרים ללא הגט המיוחל. 
 

לפני כשלושה חודשים, ולאחר עשור של סרבנות, הגיע לארגון 'יד לאישה' מבית רשת אור תורה סטון, שמייצג את מרים באמצעות עורכת הדין והטוענת הרבנית תהילה כהן, מידע שלפיו הבעל בדרכו לישראל על מנת להשתתף בחתונת בנו. הודות למידע, הצליחו הרשויות לשים את ידם עליו ולעוצרו עם הגיעו ארצה. הובהר לו כי כל עוד לא ייתן את הגט - לא ישוחרר. הבעל נותר בסירובו וישב במעצר עד להיום, לאחר שנשבר והחליט לתת למרים את הגט המיוחל.
 
"אני כל כך מאושרת ולא מאמינה שסוף סוף הסיוט נגמר וקיבלתי את הגט, זו התרגשות אדירה", אמרה מרים מיד עם קבלת הגט, "עו"ד תהילה הייתה עבורי קרש הצלה של ממש, מסרה את כל עצמותיה למעני וליוותה אותי בזמנים הקשים ביותר, בדרך הארוכה ומלאת קשיים ואכזבות קשות עד להשגת הגט המיוחל. אין בפי מילים לתאר או להביע את הערכתי עבור מה שעשתה למעני בארבע השנים האחרונות, כשהייתה עבורי אוזן קשבת בשעות לא שעות, ואני מרגישה שללא תמיכתה הנפשית והרגשית מזמן כבר הייתי אבודה. ארגון 'יד לאישה' כשמו כן הוא - יד ומשענת תומכת, מחזיקה, מעודדת ומתעקשת עבורי ועבור אין ספור נשים אומללות ואבודות, עד שהן זוכות לראות את האור בקצה המנהרה".
 
"מדובר במקרה קשה אשר נעשו מאמצים חובקי עולם על מנת להביא לסיומו. אנחנו מבכות על הזמן האבוד שחלף  אך שמחות שלאחר עשור, הושג סוף סוף הגט ומרים שוחררה", ציינה פנינה עומר, מנכלי"ת ארגון 'יד לאישה'. "כבר עם הגעתו ארצה, נעשו מאמצים גדולים על מנת שהבעל יעניק את הגט ויגיע לחתונת בנו, ואני מניחה כי בדיעבד הוא מבין שטעה בכך שלא עשה זאת ופספס את הרגע המאושר בחייו של בנו. אני רוצה לשבח את הטוענת הרבנית שלנו, עו"ד תהילה כהן, ואת בית הדין הרבני. יחד הם פעלו בנחישות והובילו לא רק למתן הגט, אלא בו בזמן גם שלחו מסר לסרבנים נוספים, שמעתה ואילך ידעו ויראו כי מרגע שהם מסרבים לתת גט, גם הם יחוו מסלול ייסורים כפי שהם מייסרים את נשותיהם". 
 
נשיא וראש מוסדות ’אור תורה סטון’, הרב כתריאל ברנדר: "לצערנו הגדול, הגט, שהיה בשורשי ההלכה כלי הגנה לנשים, הפך במרוצת השנים לכלי נשק המשמש בני זוג זה כנגד זה. 'יד לאישה' מוביל למעלה מ-20 שנה בייצוג ושחרור עגונות ומסורבות גט, ואנו שמחים שמרים הצטרפה לכאלף  לקוחות הארגון ששוחררו. נמשיך לפעול למען שחרורן של נשים נוספות ולהיות פרו-אקטיביים במציאת דרכים למניעת התופעה הבזויה, עד שנעקור אותה מחברתנו".
 
ארגון "יד לאישה" הוא חלק מרשת אור תורה סטון, לה מוסדות חינוכיים, תוכניות ומיזמים חברתיים, הפועלים ברחבי הארץ והעולם כבר למעלה משלושה עשורים. תחת הנהגתו של נשיא הרשת, הרב ד"ר כתריאל ברנדר, הרשת ממשיכה להתפתח ולהרחיב את חזונו הייחודי של המייסד, הנשיא בדימוס וראש הישיבה, הרב ד"ר שלמה ריסקין, להצמחת מנהיגות רוחנית אורתודוקסית, רלוונטית ומקרבת, המעצבת קהילות יהודיות, מודרניות וציוניות, במגמה לתיקון עולם.