מחקר שנערך עבור ההסתדרות הציונית העולמית מגלה כי יהודי ארצות הברית מממנים באופן לא מודע ומעודדים אנטישמיות בקמפוסים בארה"ב. המחקר מצא כי יהדות ארה"ב מימנה למעלה מ-80% מתקציב הקמפוסים בארה"ב לשנת 2018. קרנות יהודיות מממנות רבים מהקמפוסים בהם סטודנטים יהודיים חווים אנטישמיות, בהם אוניברסיטאות גדולות ומפורסמות כגון UC Berkeley, Columbia, NYU, UCLA.

תרומות של קרן פרטית, בוגרים ומשפחה בשנת 2017 היו 43 מיליארד דולר, יהודים אמריקנים היו אחראיים לכ -36 מיליארד דולר מתקציב זה. 848 פדרציות יהודיות בארה"ב תורמות מיליארדים של דולרים בשנה, בנוסף לתרומות פרטיות של יהודים. חלק ניכר מפילנתרופיה זו מושכת אחריה קרנות תאגידיות ושל המדינה, שעושות "מצ'ינג" לכל תרומות אחרות שמגיעות, (כך שהתקציב הוא בעצם כפול.

יעקב חגואל וננסי פלוסי. קרדיט: ההסתדרות הציונית העולמית
יעקב חגואל וננסי פלוסי. קרדיט: ההסתדרות הציונית העולמית

על פי המחקר מרצים רבים שממומנים על ידי קטאר מקבלים יד חופשית לנרמל את האנטישמיות, כחלק מההרצאות באוניברסיטאות מרצים מלבים אנטישמיות.
 
לקראת סוף המחקר עולות מספר הצעות לפתרון העניין, בין השאר מוצע כי יש צורך שהתורמים היהודיים בארה"ב תחשוב מחדש על המימון והכסף שהם מספקים לאוניברסיטאות בכדי להבטיח את בטחון ילדיהם. על תרומות אישיות, נאמנויות, ירושות וקרנות להיות מסוננות ובדוקות על ידי התורמים עצמם בכדי לדעת לאן הולך הכסף שלהם. וכן, על יהודי ארצות הברית לסגור את פנקסי הצ'קים לתרומות לקמפוסים שאינם מגנים על בנינו מפני אפליה.

בתוך כך, נפגש יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית עם ננסי פולסי, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ומסר לה את עקרי המחקר ומכתב בו הוא דורש לבחון את הנושא לעומק. "לא יתכן שתרומות המיועדות להגדלת הקמפוסים ולרווחת הסטודנטים יופנו למימון פעילויות אנטישמיות ולמשכורות למרצים המלבים אנטישמיות", אמר, "אפעל בנושא גם מול ראשי הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב במטרה לסגור את פנקסי הצ'קים למקומות שימשיכו לנהוג כך".