בית הדין הרבני האזורי בתל אביב הטיל לאחרונה סנקציות קשות על אישה, תושבת המרכז, שסירבה לקבל גט מבעלה במשך יותר מ-20 שנה. הרבנים אסור על האישה לצאת מהארץ ולהחזיק או לחדש רישיון נהיגה. כמו כן נאסר על האישה לבצע פעולות בנקאיות והיא תיהפך "ללקוחה מוגבלת" בבנק. בית הדין קבע לסוף החודש מועד נוסף לדיון, בתקווה שעד אז האישה תתרצה ותסכים סוף סוף לקבל את הגט מבעלה. את הבעל ייצגה עו"ד ליאן קהת.

בבני הזוג נפרדו סופית בשנת 2007, ומאז הם ממשיכים לנהל הליכים משפטיים בערכאות שונות. האישה הגישה תביעת מזונות אישה וילדים, והבעל מצדו, הגיש תביעה לפירוק שיתוף בנכסים ותביעת גירושין.

עו''ד ליאן קהת (צילום: יעקובי רונן)
עו''ד ליאן קהת (צילום: יעקובי רונן)

בפסק הדין שניתן בעניינם של בני הזוג, קבע בית הדין הרבני כי רצונה של האישה בשלום בית הוא, "מהפה אל החוץ וכי, הצדדים שונאים זה את זו". לפיכך נקבע, כי האישה מעכבת את הגירושין כדי לחייב את הבעל להמשיך ולשלם את מזונותיה. לאור זאת, וכיוון ששני הצדדים לא רוצים זה בזו, חייב בית הדין את האישה לקבל את גיטה וקבע כי הבעל פטור ממזונותיה. עוד נקבע, כי  הכספים והזכויות שקיבלה האישה במסגרת איזון המשאבים, מהווים פיצוי ראוי ומשכך אינה זכאית לכל פיצוי נוסף.