הרבנים הראשיים לישראל פרסמו היום (שלישי) מכתב, בו דחו בין השאר את האפשרות לניהול סדר הפסח באמצעות אפליקציית ״זום״, שנהייתה פופולרית במיוחד בעקבות הסגר והתפשטות נגיף הקורונה.

״בזמן האחרון הועלתה אפשרות של שימוש במחשב ביום טוב, גם במקום שאין חשש סכנה, צורך בריאותי או פיקוח נפש, ודרכו להתחבר עם תוכנה שתאפשר ראיה משותפת של משפחות במקומות שונים״ נכתב במכתב מטעם והובהר כי ״האיסור של שימוש בחשמל קיים גם ביום טוב. גם אם הדבר יעשה באמצעות שעון שבת - אין היתר, והקולות שנשמעו בנושא אינם מוסמכים״.

״הבדידות כואבת, ויש למצוא עבורה מענה״ צוין בהמשך ונכתס כי ״אולי גם בשיחה דרך המחשב ערב החג, טרם כניסתו, אולם לא על ידי חילול חג ומועד, ובאופן שהתירו רק במקרים של פיקוח נפש כאמור״.

בנוסף, ציינו הרבנים הראשים הנחיות הלכתיות מפורטות לקראת בחג בצל הקורונה, לאחר התייעצות הדדית עם כלל הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובמועצה לביטחון לאומי. הם התייחסו למגוון נושאים ובין היתר לתפילות, מכירת חמץ ועוד.

״על פי הנחיות משרד הבריאות אין להתפלל במניין״ כתבו הרבנים הראשיים והוסיפו כי ״כל אחד יתפלל בביתו ביחידות, כאשר ציבור המתפללים יקבע זמן תפילה אחיד לכולם, למרות שמתפללים ביחידות״.

״מקוואות הטהרה לנשים עומדות תחת פיקוח מתמיד בכל מה שקשור לחיטוי וניקיון ועל כן אין כל חשש מטבילה בהן״ הובהר במכתב וצוין כי ״על נשות ישראל ליידע שעל פי ההלכה הטבילה היא אך ורק במקווה טהרה, ומי שרוחצת בבריכת שחייה או ג'קוזי אינה נטהרת מנידתה״.

הרבנים הראשיים התייחסו גם למכירת חמץ בימים שלפני הפסח ופסקו כי ״ניתן למכור חמץ גם דרך אתר הרבנות הראשית לישראל. מקומות שלא ניתן לבדוק בהם את החמץ, כיוון שאי אפשר להגיע אליהם בימים אלו בגלל הוראות הרשויות כגון: בתי ספר, משרדים וכו', יש לבצע מכירה מוקדמת עד יום שלישי (י"ג בניסן)״.