סערת אומן: מנהל בית חב"ד באוקראינה, הרב יוסף יצחק אסמן, התייחס הבוקר (רביעי) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב לסוגיית הטיסות סמוך לראש השנה, ועידכן בהתפתחויות האחרונות. "העניין הוא שיצאה איזו מודעה בחדשות שאוקראינה הגיעו למתווה של 5,000 חסידים שיכולים להגיע לראש השנה. אז נפגשנו במשרד נשיא אוקראינה וכרגע לא היו כאלה הוראות", הדגיש ב-103FM, "כרגע הכול נשאר עפ"י הנחיות הממשלה המקומית, שאסור התקהלות גדולה".

"לא ידוע להם כרגע על מתווה שיכולה להגיע כמות גדולה של אנשים ואני יודע שהרב הראשי באוקראינה מנסה להשיג זאת", הוסיף הרב, "כרגע זה מאוד מעורפל, כי אף אחד לא יכול לתת תשובה ברורה, לא בישראל ולא באוקראינה. אני יודע שבישראל מתנגדים לזה אבל באוקראינה אין תשובה ברורה מה יהיה".

מה אתה חושב?
"אני חושב שיהיו הרבה מאוד אנשים שינסו להיכנס בכל מיני דרכים".

לדעתך צריך לבוא או לא?
"אני מבין את הכמיהה של חסידי ברסלב, כמוני בתור חסיד חב"ד שאצלנו בניו יורק מגיעים כל שנה אלפי חסידים. אצלנו בבית הדין הרבני פסקו לא להגיע לניו יורק השנה בגלל הקורונה, וקהילת חב"ד ספגה מאוד קשה בשכונת קראון הייטס, אז אצלנו אני מאמין".

פיקוח נפש גובר על המסורת התפילה והרצון להגיע לאומן, איך אנשים יעקפו את זה?
"כרגע אין הוראה לא להכניס חסידים או משהו כזה לאוקראינה, כרגע אנשים יכולים להגיע לאוקראינה. עוברים בדיקת קורונה ואם יוצא שלילי הם יכולים להיכנס לאוקראינה. אני מאמין שלקראת ראש השנה הם יתחילו לעשות עם זה משהו, כי יגיעו אלפים בדרכים חוקיות אבל יבינו שם שהם לא יוכלו להשתלט על זה באומן".