בהר כבר ניכרו סימני הסגירה, ככל הנראה לכ- 30 יום, הרי ההידבקויות הרבות התרחשו בצל התפילות במסגד אל אקצא, ללא שמירה על מרחק ועטיית מסיכות. היו מי שטענו שלא כך יהיה הדבר, שבזו הפעם ההר יהיה פתוח לתושבי האזור, כאמור, עד כחמש מאות מטר מהבית. והתבדו.

השיחה הלכה ונמשכה לכיוון השלום עם האמירויות ובחריין. הטענות היו שלא היה סכסוך איתם מעולם, אף על פי שאנחנו והם בני דתות שונות הצהובות זו לזו. האמת היא שיש בזה מן האמת.

טענות שעלו וחזרו הן שמוסלמים אינם מעוניינים להגיע לאל אקצא היות והם אומרים שאל אקצא נמצאת בערב הסעודית ובכלל המקומות המקודשים לאסלאם הם בערב הסעודית ולא בישראל. יש משהו בטענתם שהרי כתוב בקוראן שאללה נתן את ארץ ישראל לבני ישראל.

משכך אני מאחלת שנה טובה לכל עם ישראל, שנה של שלום עם עולם האסלאם ובבניין  מרכז רוחני לעם ישראל. אליו יוכלו להגיע כל העמים.
וְלֹ֧א יְלַמְּד֣וּ ע֗וֹד אִ֣ישׁ אֶת־רֵעֵ֜הוּ וְאִ֤ישׁ אֶת־אָחִיו֙ לֵאמֹ֔ר דְּע֖וּ אֶת־יְהֹוָ֑ה כִּֽי־כוּלָּם֩ יֵדְע֨וּ אוֹתִ֜י לְמִקְּטַנָּ֤ם וְעַד־גְּדוֹלָם֙ נְאֻם־יְהֹוָ֔ה כִּ֤י אֶסְלַח֙ לַֽעֲוֺנָ֔ם וּלְחַטָּאתָ֖ם לֹ֥א אֶזְכָּר־עֽוֹד.   ירמיהו לא לג