פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום  מאז ומקדם. בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 32, חלק ג' מוקש לנושא: היכן היה מיקומו המדויק של בית המקדש בעזרת צילומי אינפרא-אדום של ההר.

בפרק זה שוטח בפנינו האדריכל טוביה שגיב איך אפשר לחשוף את אשר מתחת לפני ההר מבלי לחפור. הוא מראה את צילומי האינפרא-אדום שנעשו בהר בשעות הבוקר הצהריים והערב, כאשר בלילה ישנם קווי מתאר של מבנים  שקיימים למטה, בכמה מיקומים בהר הבית לצדי כיפת הסלע.  

הוא ממשיך ומציג צילומים נוספים כאשר השיא הוא קווי מתאר של מבנה שנראה כמו בית המקדש כפי שאנחנו מכירים אותו היום. אפשר להאמין ואפשר שלא, מה שבטוח הוא שהאינפרא אינו משקר. בכך מסייעת לנו הטכנולוגיה המודרנית לקבוע את מיקומו המדויק של בית המקדש.

נושא זה עומד במרכזו של הסכסוך היהודי-פלסטיני היום. בוועידת קמפ דיוויד בארה"ב בשנת 2000 בין ראש ממשלת ישראל אהוד ברק לראש הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, טען המנהיג הפלסטיני שלא היה על הר הבית שום בית מקדש יהודי. טכנולוגיית האינפרא-אדום מעידה על דמותו האמיתית של בכיר המנהיגים הפלסטינים ומפריכה סעיף מרכזי במלחמת התעמולה הפלסטינית. מסתבר שבית מקדש יהודי היה ללא ספק בהר הבית.