קיוב קטיצ'נס, מי שהביאו לכם את ארז קומרובסקי, מאיר אדוני ויוסי שטרית עד הבית, משיקים: פופ אפ בוכרי של המאסטר ישראל אהרוני, שחוזר למטבח של בית אימו עם מנות חורפיות, עשירות בטעמים, ממרכז אסיה.

 "החיים משתנים, ההיסטוריה משתנה, יש יותר חומרי גלם, טכניקות, תובנות וידע. שימור מסורת זה לא בהכרח להקפיא את התרבות, אלא לפתח אותה. האוכל הבוכרי שאני מבשל עבר כמה גלגולים מאז אימי. אני לוקח לעצמי את החירות לעשות בו כרצוני, בלי לחרוג באופן חמור מהדי.אן.איי של הדבר - לאימא שלי לא הייתה האפשרות הזאת. זאת דרכו של עולם, וזה תפקידי" 

 האוכל הבוכרי של אהרוני מתבסס על האוכל המסורתי של אימו, אבל לא רק. בתפריט הבוכרי של אהרוני, שיוגש בקיוב קיטצ'נס, יהיה אוכל מסורתי-עדכני, חורפי, אבל לא כבד, עשיר בטעמים וארומות. התפריט, שהותאם במיוחד למשלוחים, הוא תפריט מודולרי: אפשר להזמין ממנו כל מנה בנפרד, אפשר גם להרכיב ארוחות בוכריות שונות ומגוונות (למשל: בחש צמחוני וקציצות בשר /פרגיות עם גזר ורימונים; סמסר צמחוני, בחש בשרי, דושפרה וסלט עגבניות מרענן; אוש פלו בשרי, בחש צמחוני, סמסר וסלט ועוד). בסופי שבוע ניתן להזמין מארז לפתיחת שולחן בוכרי. "פתיחת שולחן בבוכרה היא קוד אירוח", אומר אהרוני, "חובה שכל השולחן יהיה מכוסה בצלחות, כך שלא יראו אותו. זה כלל".

דושפרה של אהרוני (צילום: יונתן בן חיים)
דושפרה של אהרוני (צילום: יונתן בן חיים)

בין המנות:  סלט שומר, קולרבי, צנונים, בייבי מלפפונים בוויניגרט סומאק. / סלט סלק אפוי בווינגרט רימונים, מייפל, שמן זית, גרגירי שומר וג'ינג'ר./ סלט עגבניות - סלט עגבניות חמצמץ (מלווה נפלא למנות כמו סמסה, בחש ואוש פלו)./ דושפרה - מרק עשיר בטעמים חמוצים מתוקים, עם ציר בקר, כיסונים ממולאים בשר, חומוס, בצל, דובדבנים יבשים וכוסברה.  / סמסה - מאפה מבצק פריך דק, ממולא בכבש, בצל, גרגירי כמון, מלח ופלפל / סמסה צמחוני - מאפה מבצק פריך דק, ממולא בדלעת, בצל, צימוקים, מייפל ותבלינים / אוש פלו - תבשיל בבישול ארוך של של אורז עם בשר לחי ושומן כבש, בצל, גזר, צימוקים, משמשים מיובשים, חבושים, גרגירי כמון, וגרגירי רימון טריים. / בחש - תבשיל אורז עם בשר כבש והמון כוסברה ושמיר. (המנות מגיעות גם בגירסה ללא בשר) / קציצות בקר עם גזרים וסלק ברוטב רכז רימונים - גזר, סלק, בצל, שום, גי'נג'ר, גרגירי כמון וכוסברה טחונים ופלפל ירוק חריף. הקציצות מתבשלות במיץ רימונים טבעי וציר בקר /פרגיות צרובות ברכז רימונים - פרגיות מושרות ברכז רימונים עם שמן זית, מיסו, מייפל ותבלינים, צרובות לפריכות, מקורמלות ברכז רימונים (מומלץ להזמין עם בחש צמחוני) / מרק פירות חם ומתובל - מרק פירות טריים ומיובשים עם יין לבן ותבלינים חמים וארומטיים.