חודש אחרי החלטת בית הדין האירופי לצדק, שאישר את האיסור הבלגי על שחיטה כשרה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב למנהיגי מדינות אירופה בבקשה שלא להוציא מהחוק את השחיטה הכשרה במדינותיהם. 

"ההחלטה מאיימת על חופש הדת של יהודים ברחבי אירופה", כתב נתניהו. "המנהיגים והמוסדות של יהדות אירופה הביעו את הזעזוע שלהם מההחלטה הזו והשפעתה המזיקה על כדאיות החיים היהודיים באיחוד האירופי. כממשלת ישראל אנו עומדים על חופש דת לכל. יהודים ברחבי העולם צריכים להיות מסוגלים לחיות חיים יהודיים מלאים בכל מקום בו הם בוחרים להתגורר".

נתניהו שלח את המכתב למנהיגי צרפת, גרמניה, איטליה, פולין, הונגריה, ספרד, פורטוגל, אירלנד ופינלנד וכן לנשיאי הנציבות האירופית והמועצה האירופית. "אודה לך מאוד אם תודיע כי חופש הדת של המיעוטים ימשיך להיות בטוח, וכי השחיטה הדתית תמשיך להיות מותרת", כתב נתניהו. "כמנהיג מרכזי, הקול שלך ישדר מסר רב עוצמה ברחבי אירופה".

כאמור, המכתב נשלח בעקבות החלטת בית המשפט לצדק באיחוד האירופי שאישרר את האיסור על שחיטה כשרה בבלגיה, ללא הימום בעל החיים קודם לכן, כפי שנהוג ביהדות ובאסלאם, הדורשות כי השחיטה תיעשה כשהחיות בהכרה. 

התקנות האירופיות כבר אוסרות על שחיטה ללא הימום מוקדם, אך משאירות אפשרות לחריגים מסיבות דתיות. עם זאת, המדינות החברות באיחוד האירופי יכולות להעביר חוקים משלהן כדי להפחית את סבל בעלי החיים. פסק הדין קבע תקדים שיכול להוביל למדינות נוספות באיחוד להעביר חוקים נגד שחיטה כשרה.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' ביקשה מנתניהו לכתוב את המכתב ושיבחה אותו על כך. "המאבק נגד איסור שחיטה כשרה ליהודים באירופה דורש מאמץ ממשלתי רחב", אמרה. "אני בטוח שמנהיגי אירופה יתייחסו למכתבו ברצינות".

הוועדה המתאמת של הארגונים היהודיים בבלגיה, נשיא יוחן בניזרי, שהוא גם סגן נשיא הקונגרס היהודי באירופה, אמר בחודש שעבר: "שום דמוקרטיה לא יכולה להתקיים כאשר אזרחיה שלילת זכויות אדם ואזרח. אנו מתכננים להמשיך בכל דרך משפטית לתקן עוול זה".

השגריר בבלגיה עמנואל נחשון אמר כי פסק הדין הוא "החלטה קטסטרופלית, מכה לחיי היהודים באירופה. ככל הנראה, סובלנות וגיוון הן מילים ריקות בעיני כמה אירופאים".