ביום שאחרי מבצע שומר החומות ושנת הקורונה החולפת, יהודים רבים בארה"ב, בייחוד בגילאים צעירים, מדווחים כי מקרי האנטישמיות הגיעו לשיא של כל הזמנים. על פי סקר שנערך על ידי ארגון AJC נמצא שבקרב צעירים בגילאי 18-29, רובם סטודנטים או בוגרים טריים בארה"ב, 41% סבלו מתקריות או הערות אנטישמיות - האחוז הגבוה ביותר מבין כל קבוצות הגיל שנסקרו. 82% מבין הצעירים טענו שלדעתם ומניסיונם, האנטישמיות בעלייה ב-5 השנים האחרונות.

זאק ויינשטיין בן 21 מסן דייגו, הגיע לישראל בשנה האחרונה עם ארגון מסע כדי להתמחות בחברת הייטק, לאחר שחטף קללות מספר פעמים בעירו: "אני לומד באוניברסיטת סן פרנסיסקו, וכשאירגנו ביום השואה צעדה לזכר הנספים, צעקו לעברנו 'שחררו את פלסטין', 'עופו מכאן, קולוניאליסטים', ו'אין כניסה לציונים', במקום שהוא העיר שלי והבית שלי. האנטישמיות בקמפוסים משתוללת וחשוב שנדע לקראת מה אנחנו הולכים וכיצד להגיב".

זאק וינשטיין מסאן דייגו (צילום: באדיבות ארגון ''מסע'')
זאק וינשטיין מסאן דייגו (צילום: באדיבות ארגון ''מסע'')

אצל אווה נסיס בת 20 מקליפורניה זה לא נעצר בקללות, והגיע עד לאיומים ממשיים על חייה שגרמו לה לעזוב הכל ולעלות לישראל: "למדתי פסיכולוגיה וסוציולוגיה בקולג' של סנטה מוניקה, והיו קוראים לי על בסיס קבוע 'יהודייה מלוכלכת' או שולחים לי הודעות איומים " אנחנו נרצח אותך" רק בגלל שאני יהודייה". את האלימות הזו חוותה גם במהלך לימודיה בתיכון, ובאמצע שנת הלימודים בקולג' היא החליטה להגיע לישראל במסגרת תכנית 'מסע מורים' וללמד אנגלית בבית ספר ביפו.

אווה מקליפורניה (צילום: באדיבות ארגון ''מסע'')
אווה מקליפורניה (צילום: באדיבות ארגון ''מסע'')

על כן, ארגון מסע ערך השבוע את כנס "The Next Step" עבור 350 צעירים יהודים משתתפי תכניות הארגון, במטרה להעניק להם כלים מעשיים להתמודדות במאמצי ההסברה ובמלחמה באנטישמיות. מדובר בצעירים יהודים בגילאי 19 מ-20 מדינות ברחבי העולם דוגמת: ארה״ב, קנדה, ברזיל, מקסיקו, אורוגוואי, ארגנטינה, אנגליה, דרום אפריקה ועוד, אשר בקרוב יסיימו את שנת ההתנדבות שלהם בארץ ויחזרו לארצות מוצאם לתחילת הלימודים האקדמאיים. במהלך הכנס, ארגון מסע מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, צייד את הצעירים בכלים שישמשו אותם להתמודדות עם אנטישמיות במדינותיהם על פני סדרת סדנאות בנושאי שימוש נכון ברשתות החברתיות ככלי למאבק באנטישמיות.

עופר גוטמן, מנכ"ל ארגון מסע סיכם: "בעידן הרשתות החברתיות, המלחמה באנטישמיות מקבלת פנים אחרות ודורשת כלים מקצועיים להתמודדות עמה. אותם הצעירים יחזרו בשבועות הקרובים לארצות מוצאם ויידעו לספר את הסיפור של ישראל ולהתמודד עם הטענות כנגדה, מתוך מקום של הכרות אישית ועמוקה עם המדינה והחברה הישראלית".