חיה קליגר נבחרה לעמוד בראש המועצה הדתית של עמק יזרעאל. מדובר במינוי הראשון של אישה לתפקיד זה במהלך 17 השנים האחרונות. קליגר (71) תושבת שדה יעקב, החלה בשנת 2000 לכהן בתפקיד מזכירת המועצה הדתית של היישוב, אותה ניהלה. השר לשירותי דת מתן כהנא בירך על מינויה של קליגר ומסר: "אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות".

מינויה של קליגר, לכהן בראש מועצה דתית, הוא חלק ממהלך לשילוב נשים בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות, שהחל לקדם השר לשירותי דת.  עם כניסתו לתפקיד, החל השר כהנא בתהליך בחירת הרכבי המועצות הדתיות ברחבי הארץ, כך שיכללו יותר נשים. לדבריו, הוא לא יאפשר הקמת מועצה דתית בישראל מבלי שיהיה בה "ייצוג נשים הולם". 

במכתב שנשלח בחודש שעבר לרשויות המקומיות, הורה להן השר לתת ביטוי לייצוג הולם של נשים בתוך המועצות הדתיות. "אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים בהרכבי מועצות דתיות ושילוב נשים בתפקידי מפתח מנהליים", אמר אז השר כהנא. עוד ציין כי "הרשות המקומית מתבקשת לתת ביטוי לייצוג הולם של נשים במסגרת ההרכב המוצע מטעמה ובמידת האפשר להציע נשים בעלות כשירות לתפקיד ראש מועצה דתית אשר רואות עצמן כמועמדות פוטנציאליות". 

הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שמופיעות גם בהנחיות המשרד לשירותי דת, קובעות כי לפחות 30% מחברי המועצה הדתית צריכות להיות נשים. בפועל, עוד לפני פיזור המועצות הקבועות, הייצוג של נשים בהן היה נמוך יותר, ובתקופה שבה כיהנו ממונים זמניים, כמעט ולא כיהנו נשים בתפקידי מפתח. בחירתה של הגב' קליגר לתפקיד מהווה שינוי בתפיסת המשרד לשירותי דת.