למעלה מ-1,700 אנשי חינוך וקהילה בתפוצות בכלל ובאמריקה הלטינית בפרט, השתתפו בכינוס מיוחד שקיימה המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית.  

הכינוס, שהוקדש כולו לעתיד הזהות היהודית ומרכזיותה של מדינת ישראל בתפוצות, התקיים בשבוע שעבר במפגש וירטואלי
בהשתתפותם של קרוב ל-2,000 אנשי חינוך יהודי והוראה. הכינוס שמטרתו היתה חיזוק ובניית הגשר החינוכי והערכי שבין ההוראה בישראל והחינוך היהודי בתפוצות, כלל סדנאות משותפות בין מנהלים ומורים מהתפוצות למקביליהם בארץ ודיונים סביב סוגיות חינוכיות, ההקשרים בין הבניית זהותם היהודית של התלמידים והחניכים לבין מרכזיותה של מדינת ישראל ועוד. 

הכינוס התפרש על יומיים אינטנסיביים, כאשר בכל אחד מהימים התקיימו ברצף ובשידור חי מספר רב של שיעורים, הרצאות ודיונים. חלק מהשיעורים התקיימו במקביל ויועדו לקהל ייחודי כמו עובדי הגיל הרך, יסודי ותיכון. פרק מיוחד הוקדש למנהלים ומקבלי החלטות, בו נערך דיון על אסטרטגיות חינוכיות וקהילתיות לטווח הקצר והארוך.

הכינוס, אשר התקיים זו השנה השלישית ברציפות, הינו חלק מסדר היום הקהילתי באמל"ט והתאפשר הודות לשיתוף פעולה פורה בין - AMIA, ועד הקהילה היהודית בארגנטינה באמצעות ועד החינוך המקומי, מיזם UnitEd של משרד התפוצות והמחלקה לחינוך והמחלקה למפעלים ציוניים של ההסתדרות הציונית העולמית.
 
סילביו חוסקוביץ, ראש המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית: "יש לנו הזכות להמשיך זאת השנה השלישית, במפעל המדהים הזה שיזמנו והקמנו עם שותפינו מ'AMIA' ומיזם יונייטד של משרד התפוצות. הצלחת הכנס באה לידי ביטוי עוד טרם פתיחתו עם הרשמתם של למעלה מ-1,700 מחנכים מכל אמל"ט. הצלחנו גם בימים אלו, תחת עננת הקורונה, להביא את מיטב המרצים והמנחים מישראל ואמל"ט. הכנס הזה הוא דוגמא ללכידות העם וחיזוק הקהילות היהודיות במקום הכי רגיש לכל הורה – חינוך ילדיו."