כ-100 עולות ועולים צעירים מאוקראינה ינחתו הערב בישראל (ד׳ 06.10) בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית בשיתוף קרן היסוד, כדי להשתלב במגוון תכניות עליה וחינוך של הסוכנות היהודית ברחבי הארץ, מכרמיאל שבצפון ועד ניצנה שבדרום.
 
על סיפונה של הטיסה ישנם משתתפי תכנית סל"ה בגילאי 18-17 (סטודנטים לפני הורים), בני נוער המגיעים לתכנית נעל״ה (נוער עולה לפני הורים) המשותפת למשרד החינוך ולסוכנות היהודית,  משתתפי מסע שיגיעו לתכניות התנדבותיות בארץ ומשפחות צעירות שיקלטו בתכנית בית ראשון במולדת בקיבוצים. העולים הגיעו בסיוע אופק ישראלי ובתמיכת קרן היסוד, הודות לתרומה של ידידים אוהבי ישראל מכנסיית Kenneth Copeland ministries

מאז תחילת השנה ועד סוף ספטמבר עלו לישראל למעלה מ-2,000 עולים מאוקראינה, בדומה למספר העולים מהמדינה בתקופה המקבילה אשתקד.
 
טיסת הצעירים תמריא מאוקראינה לישראל באופן סמלי, בדיוק בשבוע שבו נערך באוקראינה אירוע ממלכתי בינלאומי לזכר הנספים בבאבי יאר בנוכחות מנהיגים מישראל ומהעולם. האירוע נערך 80 שנה אחרי הטבח המזעזע של יהודי קייב בגיא ההריגה באבי יאר שגבה את חייהם של יותר מ-33 אלף גברים, נשים, ילדים ותינוקות. 

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר בפועל של הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, שהגיע לאוקראינה כדי להשתתף באירוע הזיכרון לזכר הנספים בבאבי יאר, נפגש הבוקר בקייב עם העולים הצעירים שעות אחדות טרם המראתם לישראל ואמר: "עלייתכם השבוע היא בעלת משמעות סמלית וערכית. בשבוע שבו אנחנו מציינים שמונים שנה לטבח הנורא בבאבי יאר, אתם עולים יקרים משמשים הפה של אלה שהושמדו באכזריות רק בגלל שהיו יהודים. אתם הסמל לנצחון של הטוב על הרוע, הצדק על השנאה. אתם, בצעדיכם לעבר ארץ מולדת התשובה הניצחת: זֶה יוֹם נִכְסַפְנוּ לוֹ עוֹד יַעַל וְיָבוֹא, וּמִצְעָדֵנוּ עוֹד יַרְעִים: אֲנַחְנוּ פֹּה״.

סאם גרונדוורג יו"ר קרן היסוד שילווה את העולים בטיסתם ארצה אמר: ״כל מטוס עולים מסמל הקמה של עוד בתים חדשים בישראל וזה מרגש בכל פעם מחדש. פעילי קרן היסוד, בכל העולם, תורמים מכל הלב למען המטרה החשובה הזו והם שותפים נאמנים למפעל העליה והקליטה לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל".