עולים חדשים רבים הביעו תסכול ומרמור בימים האחרונים בעקבות ההחלטה להמשיך ולאסור כניסת תיירים לארץ. ההחלטה מונעת למעשה מהעולים לפגוש את בני משפחותיהם, שאותם לא ראו תקופה ארוכה.

אחת הסיבות המרכזיות לכעסם של העולים היא העובדה כי רק בימים האחרונים נערכה תחרות מלכת היופי באילת. "לקיים את התחרות אפשר. להכניס עשרות נשים וצוותיהן לארץ אפשר, אבל הוריי, שמחוסנים שלוש פעמים, לא יכולים לבקר אותי", אמר ל"מעריב" טום, עולה חדש מאנגליה, שקיווה לראות את משפחתו עוד לפני חג המולד.

לורן, שעלתה מארה"ב, סיפרה כי היא לא פגשה את אביה כבר יותר משלוש שנים. "המצב הזה מאוד קשה ומתסכל. לבני מלאו 13 בשנה שעברה, אבל עדיין לא חגגנו לו בר מצווה, כי אבא שלי עדיין לא יכול להיכנס ארצה".

עולה חדשה שהגיעה לארץ משווייץ סיפרה אתמול כי היא מתאוששת מניתוח לא פשוט, ואף שהיא זקוקה לעזרה ממשפחתה, הרשויות לא מאפשרות לגיסתה להיכנס לארץ: "אני לא מבינה את זה", היא מוסיפה. "גיסתי רוצה לסייע לי ולילדיי. למה הבריאות שלי לא חשובה בעיני מי שקובע את ההחלטות?".

עמותת Keep olim in israel, שדואגת לעולים החדשים בישראל, פנתה בימים האחרונים לח"כ מוסי רז (מרצ) בבקשה לסייע בהענקת היתר מיוחד לקשיש (97), שאובחן עם סרטן ומבקש להיכנס לישראל על מנת לראות את נכדתו, אשר משרתת בצה"ל כחיילת בודדה. לאחר הפנייה לרז, הושג ההיתר המיוחל.

בעמותה סיפרו כי שליש ממקרי ההתאבדויות בארץ מתרחשים בקרב עולים חדשים. "הבדידות שלהם רק הולכת ומחריפה בעקבות המצב. אנו רואים החמרה מדאיגה במחלות הנפש באוכלוסייה זו. אנחנו מאוד מקווים כי יימצא פתרון מהיר, על מנת שיתאפשר למשפחות של העולים להתאחד איתם בארץ", סיפרו.