פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.


פרק 79 האלימות בהר הבית כלפי היהודים גואה:

מזמן לא ראיתי כזו אלימות קשה כלפי יהודים מצד השוטרים ובטח לא מצד המוסלמים. קבוצה של יהודים ציונים ממוצא צרפתי, השייכים לעמותת Israel is For ever, שחרטו על דגלם את המאבק לחירות אנושית יהודית במקומות הקדושים לעם ישראל לרבות הר הבית. נשיאת העמותה עו''ד נילי נאורי העבירה להם הדרכה, במהלה הם לא הורשו להתפלל ואפילו לא באופן חרישי. כל זמן הסיור הם הוטרדו על ידי שוטרים ולאחר מכן על ידי בני דודינו המוסלמים שהיו במקום. האירוע הגיע לשיאו כאשר מוסלמי לקח לעצמו את החוק לידיים וסילק באלימות קשה את היהודים ששהו בהר.

כאמור, התחושה פה היא של עליית מדרגה: לא די ששוטרים קשוחים משגיחים בקפדנות על יהודים בזמן שהותם במקום הכי קדוש להם, כאילו היו אסירים מסוכנים שיוצאים לסיבוב בחצר, אלא שהיום גם מוסלמים נצמדו לקבוצות היהודים ואיימו להתנהג באלימות קשה כפי שאפשר להיווכח מהסרטון המצורף. מדובר ביהודים צרפתים שוחרי שלום וחופש פולחן, עדיני נפש שנשמעו להוראות השוטרים, גם כאשר נעשה להם עוול כאזרחי ישראל.

היום הגענו לזמנים חדשים בהם יהודים העולים להר הבית ודורשים את זכותם על המקום הקדוש ביותר לעם ישראל, נתקלים באלימות כלפיהם. זאת, בניגוד למוסלמים שאצלם ההר נמצא רק במקום השלישי במדרג הקדושה, אחרי מכה ומדינה. למרות זאת, המוסלמים חופשיים להימצא בהר כל שעות היום, לנהוג לפי פולחנם, כמו גם לבנות את קיני הטרור שלהם במקום. ועל זה נאמר: עולם הפוך ראיתי!