השבוע נערך ערב עיון ולימוד של מכון צומת להלכה וטכנולוגיה בנושא השבת בעידן של חדשנות טכנולוגית. בערב השתתפו עשרות אנשים, רובם הגדול רבני קהילות ורמי"ם, והוא עסק בליבת העשייה של מכון צומת בקהילה ובמרחב האישי והמשפחתי. 

אחת השאלות שעלו בכנס הייתה האם דתיים יוכלו להשתמש ברכב אוטונומי בשבת. בשאלה זו ובסוגיית בינה מלאכותית והשפעת התפתחות הטכנולוגיה על צביון השבת דן ראש מכון צומת להלכה וטכנולוגיה הרב מנחם פרל. 

בכנס השתתף גם סמנכ"ל חברת הבנייה 'אפריקה ישראל' יוסי בן אליעזר שסיפר על המעבר לבנייה לגובה ועל הצורך בהתאמה לשבת של מערכות המים ופינוי האשפה בבניינים. לאחר מכן סקר ראש מחלקת תוכן והסברה במכון צומת, הרב שי סימינובסקי, את הפתרונות השונים שפותחו לשם כך במכון. 

כנס רבני קהילות בנושא השבת בעידן טכנולוגי (צילום: באדיבות מכון צומת)
כנס רבני קהילות בנושא השבת בעידן טכנולוגי (צילום: באדיבות מכון צומת)

מי שהפיק את הכנס יחד עם מכון צומת הוא הרב יעקב מרגלית מפרדס חנה. עוד סייעו בהפקתו: אושר פרינטה כהן מטעם הגרעין התורני, יו"ר המועצה הדתית פרדס חנה הוד תנעמי, יו"ר המועצה הדתית מנשה נחמיה כהן, יו"רה מחלקה לתרבות יהודית פרדס חנה נחמיה מנצור וראש אולפנית אמונה אלישבע, שאירחה את הכנס, הרב יוסי מייכור.

ראש מכון צומת הרב מנחם פרל: "העולם הטכנולוגי הולך ומתפתח בכל מקום בחיינו ונדרשות תשובות הלכתיות לנושאים הבוערים שלא היו בעבר. אנחנו במכון צומת קיבלנו על עצמנו את המשימה לרדת לשטח, לפגוש את הרבנים והציבור ולהנגיש את המידע החשוב לכל מי שחפץ בכך. אני מודה למחלקה לתרבות יהודית בפרדס חנה ולגרעין התורני ומקווה שבקרוב נערוך ערבי לימוד נוספים כדי להנגיש את המסרים החשובים".