"המסורת היהודית מלמדת אותנו שבכל דור יש 36 אנשים, שעצם קיומו של העולם תלוי בחסדם ובצדקתם, אך איש אינו יודע את זהותם - אפילו לא ה־36 עצמם", כך נכתב בתיאור של Thirty-six, פודקאסט שהושק לאחרונה באפל ובספוטיפיי על ידי סמנכ"ל התפעול של ארגון בני ציון, ג'סטין הייט, והופק על ידי אולפני סולשופ

לדברי הייט, השימוש בשם Thirty-six מתכתב עם הרעיון היהודי המיסטי של ל"ו הצדיקים ומוציא לאור את הנסים של העת החדשה. הייט סרק את ישראל כדי למצוא את אותם ל"ו צדיקים, 36 האנשים "הכי נפלאים ומעניינים שעושים את הדברים הכי נפלאים ומעניינים", ובכל פרק בפודקאסט הוא מביא את הסיפור שלהם. "אלו לא הסיפורים שמגדירים את ישראל בתקשורת המיינסטרים", מסביר הייט. "האנשים האלה משתפים אותנו בחלק שלהם בסיפורים ובאירועים גדולים, ונקודות המבט שלהם הופכות את המדינה המסובכת והנפלאה שלנו למה שהיא. יש הרבה פודקאסטים יהודיים על ישראל, אבל רציתי ש'שלושים ושש' יתמקד אך ורק באותם סיפורים אנושיים שמתרחשים מחוץ לכותרות".
הייט, עולה חדש מבולטימור, עבר להתגורר בתל אביב בקיץ האחרון. לפני שהצטרף לארגון בני ציון, שימש כמנהל תוכניות בכיר בקבוצת Genesis Philanthropy והיה יועץ בכיר של שגריר ישראל לשעבר באו"ם, דני דנון.

האורחים המשתתפים בפודקאסט בהנחייתו הם העיתונאית ומגישת החדשות סיון רהב־מאיר, יוסף גיטלר, מייסד "לקט ישראל"; ונתן שרנסקי, ששימש בעבר כח"כ, כשר וכיו"ר הסוכנות היהודית. "במהלך השיחות שניהלתי עם האורחים שלי הקפדתי לשים בצד את הדעות שלי עליהם כדי שאוכל להקשיב לדברים שהם אומרים ולכל הניואנסים שלהם", אומר הייט. "אתגרתי את עצמי לראות באנשים הללו את ה'אני' הייחודי שלהם ולא איזו תווית רחבה יותר, כמו ימין, שמאל, דתי, חילוני, תושב הפריפריה או המרכז. אנחנו הרבה יותר מהתוויות שמגדירות אותנו לעתים קרובות". 

העונה הראשונה של הפודקאסט כוללת 18 פרקים, והיא זמינה ברוב הפלטפורמות. כל הפרקים יעלו לרשת עד סוף חודש מרץ. העונה הבאה, ובה 18 פרקים, צפויה לצאת בהמשך השנה.

משקפיים לא ורודים

הפודקאסט, שהושק רק לפני כשישה שבועות, כבר הספיק להתברג ברשימת הפודקאסטים היהודיים הטובים ביותר של אפל בארצות הברית, בקנדה, בבריטניה ובאוסטרליה. "הרבה אנשים חושבים שעולים חדשים רואים את הארץ דרך משקפיים ורודים, הם מאמינים שאנחנו חושבים שישראל מושלמת", אומר הייט. "המקום הזה לא מושלם. אבל הסיפורים שקורים מתחת לפני השטח הם כמעט מושלמים. העובדה שהסיפורים האלו מתרחשים היא כשלעצמה נס".

בצל הקורונה, הייט יכול היה לבצע את 36 הראיונות שערך עד כה באמצעות אפליקציית הזום, אך במקום זאת הוא בחר לפגוש את מרואייניו באופן אישי כדי לתת למאזינים את ההרגשה כאילו הם שותים כוס קפה (או תה) עם האנשים האלה. "המאזינים משתוקקים להרגיש, הם מחפשים את הכנות והאותנטיות בשיחה שמתקיימת עם ישראלי אחר מדי שבוע, ואני חושב שאנחנו מספקים את הרגש העז הזה ואת הכנות הזו", הוא אומר.