תיעוד מרגש: רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן יחד עם מספר פליטים יהודים שחילץ מאזורי הקרבות, מוציאים הבוקר (ראשון) את ספרי התורה מבית הכנסת ההיסטורי "ברוצקי" בקייב בירת אוקראינה.

הוצאת ספרי התורה באה בעקבות ההתקדמות הרוסית לכיוון קייב ובעקבות ההפצצות החוזרות ונשנות בימים האחרונים בבירה. פצצות רבות מתפוצצות על בתי מגורים ומוסדות חינוך והחשש הוא שבית הכנסת עלול להיפגע. כמו כן, נטישת התושבים הגבירה את החשש מפני מעשי ביזה וגניבה.

הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה (צילום: באדיבות מוקד החילוץ 3770)
הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה (צילום: באדיבות מוקד החילוץ 3770)

בימים האחרונים הפעיל הרב אסמן מערך ענק של אירוח וחילוץ, אשר במהלכו הוא דאג לאירוח מלא של אלפי פליטים יהודים שנמלטו מביתם. בנוסף, הפעיל הרב אסמן טיסות חילוץ פרטיות ושיירות מאובטחות שהוציאו אלפים מגבולות אוקראינה לישראל ולמדינות נוספות.

הרב אסמן עצמו הצהיר בתקשורת כי הוא יהיה היהודי האחרון שיעזוב את אוקראינה: "לא אעזוב את אוקראינה ולא אשאיר את היהודים לבד. הם זקוקים לי. אנשים רעבים ללחם, לזקנים אין תרופות, והילדים במצוקה". עוד אמר: "העלויות שלנו הם בלתי נתפסות, אנא תעזרו לנו להציל עוד יהודים. התקשרו עכשיו לקו החירום *3770 והושיטו לנו יד פתוחה".

היום צפויים לצאת 8 אוטובוסים מאובטחים מקייב לכיוון הגבול עם פולין ומולדובה, עמוסים במשפחות יהודיות תושבי אוקראינה. "התפללו עלינו שלא ניפגע. התפללו על כלל יהודי אוקראינה שנמצאים בצרה", ביקש הרב אסמן.

לסיוע לפעילות הרב אסמן: 3770* או בלינק https://www.charidy.com/Kyiv/59817