בפרפרזה לדבריו של מנחם בגין ז"ל, אמר הרב ד"ר ארי ברמן, נשיא "ישיבה יוניברסיטי", כי המוסד מכין את תלמידיו להיות "הן יהודים לוחמים הן יהודים המהווים השראה". "לוחמים - באמצעות הפגנת כישוריהם בעולם המשפט והחוק, ברחובות ובמוקדי כוח ושלטון, תוך מאבק מתמיד בפניה המכוערים של האנטישמיות לכל אורך הדרך".

"יהודים מעוררי השראה - הם אלה הניחנים לא רק בתעוזה אלא גם בגאווה עצומה. יהודים שלא נאבקים רק כדי לשרוד, אלא פועלים למען הטמעת הערכים שלנו ברחבי העולם ומהווים השראה עבור אחרים". בהתייחסו לדיון בכנס, בנושא תרומת הספורט וערכיו לקידום היהודים בעולם, הזכיר הנשיא ברמן את קבוצת הכדורסל של האוניברסיטה, המדורגת ראשונה בליגת המכללות, אשר מובילה בין כל נבחרות הכדורסל עם רצף של 50 ניצחונות, וסוקרה באופן נרחב על ידי ה"וול סטריט ג'ורנל", ה"ג'רוזלם פוסט" ואחרים.

"מה שנעלם מעיני התקשורת הייתה העובדה שהשחקנים הם יעד לגילויי אנטישמיות מתמשכת", הוסיף ברמן. "כשהם רצים, הקהל צועק לעברם אמירות מכוערות כמו 'יהודי מלוכלך', ומשליך מטבעות למגרש. ועם זאת, השחקנים שלנו לא נרתעו ולא עצרו כדי למחות. הם המשיכו וממשיכים לנצח בעזרת נחישות, ערכים ורוח ספורטיבית".

"ובכך", אמר ברמן, "הם לא רק נאבקו באנטישמיות, אלא גם זכו לכבוד והערכה רבה. הם נלחמו, אבל לצד זה, הם היוו השראה לאחרים".
הרב ברמן סיכם ואמר כי פעילות המאבק באנטישמיות בארצות הברית זוכה לרוב תשומת הלב, ובצדק, ועם זאת - ההישגים של הישיבה יוניברסיטי בנו לצד זה גאווה יהודית מסוג חדש.

כפרפרזה נוספת על דברי הרב אברהם יצחק הכהן קוק, הוסיף ברמן: "הדרך הטובה ביותר לנצח את החושך, היא להוסיף עוד אור. התגובה שלנו לאנטישמיות ולסבל על כל צורותיו, צריכה לכלול בחובה מאמץ להוסיף אור, על מנת להקל את הסבל באמצעות יצירת כוח ריפוי. עלינו לעמוד איתנים מול הרוע באמצעות הגברת הקדושה והרוח הקולקטיבית היהודית".###