בימים אלה נערכים כלל גורמי העלייה הישראלים הפועלים לעלייתם וקליטתם של הממתינים ובהם; משרד העליה והקליטה, משרד הפנים, משרד החוץ, והסוכנות היהודית, עבור הביצוע והמימוש המהיר של החלטת הממשלה מחודש נובמבר האחרון, אותה הובילה ואישרה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה להעלאת 3,000 ממתינים באתיופיה.

הטיסה הראשונה במבצע תנחת בישראל ביום רביעי הקרוב (1 ביוני) במטוס מיוחד של הסוכנות היהודית ועליו כ-180 עולים שיזכו להגשים את חלומם ולהתאחד עם קרוביהם בישראל אחרי שנים ארוכות של המתנה. יום לאחר מכן תנחת בישראל טיסה נוספת מאתיופיה ועליה כ-160 עולים שיגיעו במבצע. 

השלב השני של מבצע "צור ישראל" להעלאת 3,000 ממתינים באתיופיה יוצא לדרך ומתאפשר מתוקף החלטת הממשלה בנובמבר 2021 שאותה הובילו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ושרת הפנים איילת שקד. כאשר בשלבו הראשון של מבצע "צור ישראל", עלו ארצה 2,000 עולים חדשים.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״כלל גורמי הקליטה במשרדי ובסוכנות היהודית מוכנים וערוכים לקליטת העולים, ובנוסף יש הרתמות של משרדי הממשלה בהם החוץ והפנים. ביחד נדאג שהעולים סוף סוף יגשימו את חלומם ויגיעו הביתה ולמשפחותיהם."

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל: "עם חידוש מבצע ״צור ישראל״ אלפי עולים חדשים מאתיופיה יזכו להגשים את חלומם ולהתאחד עם קרובי משפחתם בישראל לאחר שנים רבות של המתנה. זהו מבצע עלייה ענק שיוצא לדרך בשותפות ייחודית בין העם היהודי וממשלת ישראל. הסוכנות היהודית תלווה את העולים החדשים בתהליך העלייה ארצה ביחד עם יהדות התפוצות ותסייע בקליטתם במרכזי קליטה ברחבי הארץ בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, כדי לסייע להם בצעדים הראשונים שלהם בישראל״.

המשימה להטסת העולים ארצה ולהכנתם לקראת החיים בישראל הוטלה על הסוכנות היהודית בתיאום משרד העלייה והקליטה. מדובר במבצע מורכב הכולל פעילות בתחום ההומניטרי בקרב קהילת הממתינים באתיופיה, בין היתר באמצעות ליווי רפואי ותוכנית הזנה יומיומית לילדים ולנשים הרות ומיניקות אשר נערך בסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד, הקרן לידידות וידידים אוהבי ישראל מרחבי העולם. מיד לאחר נחיתתם יכנסו העולים לבידוד בהתאם לנוהל הגעת עולים מרחבי העולם ולאחר מכן יתאחדו עם בני משפחותיהם הממתינים להם בישראל. 

לקראת הגעתם הקימו משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית חמישה מרכזי קליטה חדשים על מנת להעניק עולים את המעטפת והליווי בכל תחומי החיים, ללימוד עברית ולהכנה לקראת השתלבותם בתעסוקה ובמערכת החינוך הישראלית.