פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום  מאז ומקדם! בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 98: מפסיקים לבכות ומתחילים לבנות

שיחות בהר הבית תשעה באב תשפ''ב

חרף הטילים בדרום שהתעופפו לכל עבר וגם מעל ביתי במושב יכיני ובניגוד לכל התחזיות וההזהרות, ביום תשעה באב שמסומל כיום אבל ויגון בעם ישראל, נפתח הר הבית לעולים היהודיים. הוכח כי תודעת הר הבית מסבירה פנים ליהודים. ההר היה כמעט ריק ממתפללים מוסלמים ומעויינות שהורגלנו בה בכל מועד או חג אותו מציינים היהודים. שקט שרר במקום. היהודים עלו בהמוניהם להר בית השם להתפלל לבניין בית המקדש.

בחוץ חיכו צלמים מרשתות שונות בארץ ובעולם, צמאי מלחמות ומאבקים, חיכו לטיפת ''אקשן'' להוציא דיבתנו רעה על שאנחנו מבקשים את זכויותינו מקדמת דנא בהר הבית. כמה משמח היה לראות את פיניהם המאוכזבות כשלא התתרחש דבר שיכול היה לפגום בקיומה של  מדינת ישראל היהודית, שהם יכלו להפיץ בתקשורת העולמית.

ואני שבאתי כל הדרך מעוטף עזה תחת אש, במיוחד, רק כדי לראות את השינוי המתרחש ממש לנגד עיננו: הר הבית בזמן מבצע צבאי בעזה – שקט, שלו ומלא בשמחת היהודים. בליבי חשבתי שהגיעה העת להפסיק לבכות ביום זה ולהתחיל לבנות. דרך צלחה לכל פעילי-ההר, לנושאי הדגל.