פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מִגוָן דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 100: שחרור הר הבית, כיצד התרחש הנס

הר הבית, שם דבר, עליו נאמרו דברים רבים, מילולים ועד קנאויות רבות, אך מעולם לא עסקו באיך, למה וכיצד התרחש ''הנס'', שחרור הר הבית!

את מחקרי בנושא עשיתי רבות והיום בפרק ה-100 הגעתי לאחד היחיד שאין עוררין על דרכו המיוחדת לחתור, לשבור מיתוסים, על מנת להגיע לחקר האמת, הוא הפילוסוף הביטחוני, ההיסטוריון הצבאי חוקר מלחמות ישראל, ד''ר אורי מילשטיין.

בשיחתו הפתיע אותי ד"ר מילשטיין, כשטען כי במלחמת העצמאות מסר ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן גוריון את הר הבית לירדנים ומאז ועד מלחמת הימים לא הייתה לצה"ל תוכנית לשחרר את ירושלים ואת הר הבית. זאת הייתה ההפתעה הראשונה ואחרי הוא הוסיף הפתעות דרמטיות יותר.

כשפרצה מלחמת ששת הימים תשומת ליבם של מדינת ישראל ושל צה"ל היה נתון רק לחזית הדרום המצרית. אבל בסדרת מהלכים בלתי מתוכננים שד"ר מילשטיין מפרט בשיחתו איתי, צה"ל לא תכנן ואפילו אסר, שיחררו הצנחנים הישראלים את הר הבית. 

מכאן שאין הכרח להיות אדם דתי או מאמין כדי להגיע למסקנה ''שהתודעות הגבוהות'' הן שכפו על מדינת ישראל ועל צה"ל, הר כגיגית (מסכת שבת פ"ח ב'), לשחרר את הר הבית, ועלינו מוטלת המשימה מאז לטעת את תודעת ההר הקדוש, לכל העמים, בין אם הם מודעים לכך או לא, בתודעות של כל אדם באשר הוא, ולשוחח עליו כדי להעמיק ולהבין את שהתגלה במלחמת ששת הימים. זאת המשימה שנטלתי על עצמי ואני מזמינה את כולם לשתף איתי פעולה.