פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מִגוָן דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 102: המצב הגיאופוליטי בהר הבית

בשבוע שעבר פנה אלי ד''ר עמיחי שוורץ, מדריך טיולים בהכשרתו, העוסק בחקר ירושלים והר הבית, וביקש שאנחה פאנל המציין סיומו של קורס שהתקיים בניהולו והדרכתו. הפאנל עסק בהר הבית, במצב הגיאופוליטי בהווה ובעתיד. לפאנל הגיעו שני עיתונאים חוקרים משני צידי המתרס: האחד, ארנון סגל מהצד הימיני של המפה, והשני, ניר חסון מהצד השמאלי. השיח היה אינטלקטואלי ופורה, כפי שתיווכחו בסרטון בלינק המצורף. לא היו הסכמות על רוב הדברים, אך שיח פורה, שמעורר חשיבה מחודשת היה גם היה.

לצפייה בפאנל לחצו כאן

וכך כתב ד''ר עמיחי שוורץ: במהלך חודשי הקיץ התקיימה עוד סדנה מוצלחת שנוצרה בעקבות שיתוף פעולה בין מצפה המשואות ובין המכון למורשת ירושלים מבית עמיתים לטיולים. במהלך הסדנה התקיימו מספר הרצאות על ירושלים לתקופותיה וכן התקיימו סיורים על הר הבית  ובסביבתו. בהרצאה האחרונה ביקשנו לדבר על המצב הגיאופוליטי בהר הבית וביקשנו מארנון סגל וניר חסון להגיע לפאנל. את הפאנל הנחתה אופירה הלוי בכישרון רב.