פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מִגוָן דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 103: התעמרות השוטרים בפעילי הר הבית 

יהודים רבים הורחקו מהר הבית בשבועות האחרונים על פשעים קשים שביצעו כגון: התנדנדות בעת עמידה, מילמול תפילה יהודית, הליכה בקצב הלא נכון, שמיעת תקיעת שופר בטלפון, הדבר הבא יהיה נשימה אחת מיותרת שלא לפי 'הכללים' שלא מפסיקים לפמפם באזני היהודים, כללים שמשתנים חדשות לבקרים. אחר כך תצא הודעה לתקשורת מפי המשטרה שתאמר יש התססה משני הצדדים.

לפי הסרטון בו תצפו תוכלו בנקל להבחין בהבדל הגס בין יהודים תמימים שכל חטאם הוא הרצון להתפלל במקום הקדוש ביותר לעם ישראל לבין מחבלים מחרחרי ריב ומדון.

השיא כאמור היה כאשר עצרה המשטרה את פעילי ההר כאשר תקעו בשופר בכותל המזרחי, מחוץ לחומות, מצווה יהודית בפני עצמה בתקופה זו בשנה. לאחר פסיקה של בית משפט בישראל שאין באמור כל פסול, שוב חזרה המשטרה לעקבם ושוב, בפעם השלישית.

איני מבינה מדוע פועלת כך המשטרה, קרי לא 'מחשבנת' לפסיקת בית המשפט. האם מערכת זו פועלת באופן עצמאי ובלתי תלוי? האם אנחנו בעידן בו משטרת ישראל שינתה תפקידה, במקום להגן על אזרחיה היהודים וזכותם הדמוקרטית לחופש פולחן בכל חלקי הארץ, ובמקום להישמע לפסיקת בית המשפט, היא עושה כל העולה על רוחה?

רוחות רעות נושבות בארץ, בירושלים ובהר הבית.