פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 106: הפתרון לסוגיה הפלסטינית

לאחרונה מצבם של היהודים בהר הבית מתדרדר. ממש רק אתמול הודיע ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, קבל עם ועדה, בכל רשת ערבית וישראלית אפשרית: ''הר הבית שמור לתפילה ופולחן מוסלמי בלבד''.  יהודים לא יתפללו בהר ויתקיימו מעקבים עליהם, שח'ו לא יתייחדו עם בוראם בהר הבית, הוא הר/בית האלוהים על פי כל נביאי ישראל מאז אבינו ועד החורבן.

אין ספק שההליכה עם ראש בקיר של כל ממשלות ישראל לדורותיהן בעניין פתרון אופטימלי לסוגיית הפלסטינים, וכן של מנהיגי ארצות ערב ואירופה שמתערבים, חדשות לבקרים, בעניין זה, לא מובילה לשום פתרון אמיתי של שלום וחיים טובים לאזרחים בארץ על כל חלקיה.

מכיוון שהכל מדברים על השלום ועושים בדיוק ההפך במודע או שלא במודע, נפגשתי עם אחד האנשים היותר יצירתיים מחשבתית בפתרון הסוגיה, צבי מסיני, החוקר מזה שנים רבות את שורשי הערבים הקרואים בעת הזאת פלסטינים, ומגיע לממצאים מרחיקי לכת באשר למוצאם האמיתי. לפי מחקריו גם חאג' אמין אל חוסני שהיה רשע גדול וגרם לנזק רב לערבים בארץ שמשפיע עלינו עד היום וגם מחמוד עבאס יו"ר הרשות הפלסטינית, הם ממוצא יהודי/ עם ישראל.

מסקנתי משיחתי עמו באשר לממצאיו, אם אכן הם מדויקים, שדרוש היפוך תודעתי על מנת להגיע לשלום בארץ, לרגיעה ופיוס. רק כך נוכל להביא את אחרית הימים לכאן ולהגשמת חזון הנביאים:

"וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ

יגיע קץ למלחמות ויכון מצב של "לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי"

ברכתי זו שלוחה לכל הפועלים באמת ובתמים להגשים את חזון הנביאים בשלמותו.