הפרויקט ביוזמת רבה הראשי של דרום אפריקה ד"ר וורן גולדשטיין קורא ליהודים בכל קהילות העולם לשמור שבת אחת ולציין אותה עם המשפחה והקהילה, כל אחד בדרכו. היוזמה תפסה תאוצה ונחגגת מאז על ידי מליוני יהודים בארץ ובתפוצות במלמעלה מ- 100 מדינות ואלפי ערים בתפוצות.

מי שהצטרף השנה למיזם הוא זהות-איגוד המרכזים לזהות יהודית של האגף לזהות יהודית במשרד החינוך שיצר מאות שיתופי פעולה עם גופים שונים, תנועות נוער, רכזי יהדות, נציגי קהילות שונות וגורמים רבים נוספים, שהצליחו יחד לארגן השנה מספר שיא של כ- 700 מיזמים ב 106 ערים וישובים בכל רחבי הארץ, בהם צפויים להשתתף מאות אלפי ישראלים. את אירועי השבת העולמית החלו לציין ולחגוג כבר בשבת החולפת, כאשר אירועים רבים מתקיימים לאורך השבוע, לקראת השבת וכמובן שבשבת עצמה.

בשנה שעברה, האירוע הגדול ביותר של השבת העולמית שנערך בישראל צוין בארוחת שבת המונית לכ-1,300 תושבי העיר אילת, כשהשנה המארגנים הציבו יעד של 1,500 משתתפים לפחות.

מנכ"ל זהות אלי לפשיץ: "זכינו במתנת השבת, שנתן לנו הקב"ה ואנו זוכים לראות איך עם ישראל מחובר ומתחבר אליה ואל האור המיוחד שבה כל פעם מחדש. השבת שמרה על עם ישראל לאורך כל ההיסטוריה, חיזקה את התא המשפחתי, פינתה מקום לקודש, לקהילתיות ולהעברת המסורת מדור לדור. עם ישראל מחובר אל השבת ורואה בה יום קדוש שנותן לו רוגע, שלווה, קודש וחיבור למשפחה ולקהילה. שנזכה להמשיך לשמור את השבת והיא תשמור עלינו. אני מודה לשותפים הרבים שלנו על העבודה יחד ובפרט לאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך ולרב איתיאל בר לוי העומד בראשו על השותפות בהובלה לקיום מאות הפעילויות ברחבי הארץ".