יותר מ־60 שנה לאחר שאמה נינה ללוש, יהודייה מאלג'יר, חלמה להגיע לישראל, הצליחה כריסטין להגשים עבורה את החלום. כריסטין (63), שהגיעה לאחרונה לישראל עם בן זוגה מישל פורטין במסגרת תוכנית של ארגון בני ברית סיפרה: "זאת שמחה גדולה עבורי. הרגשתי רגש חזק וחיבור גדול כשנגעתי בכותל המערבי".

כריסטין הגיעה ארצה לעשרה ימים עם 40 תיירים מרחבי צרפת דרך ארגון בני ברית בשיתוף חברת החוויה הישראלית, חברת הבת לחינוך של הסוכנות היהודית. הקבוצה שהגיעה "כדי לראות את פניה האמיתיות של מדינת ישראל וללא פילטרים", כפי שמסבירים יוזמי התוכנית, ביקרה במקומות הקדושים ליהדות, לנצרות ולאסלאם.

האורחים ביקרו גם בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים וראו את שיתוף הפעולה בין רופאים ערבים ויהודים בהצלת חיים. כמו כן, הקבוצה ביקרה באתרי מורשת וביד ושם, ונפגשה עם דרוזים ועם בדואים.

סיפורה הייחודי של כריסטין מתחיל לפני עשורים רבים, כאשר אמה הכירה את בעלה לעתיד קזימיר גרובובסקי, חייל בצבא הצרפתי. השניים התחתנו ב־1957 באלג'יר ונולדו להם שתי בנות. המשפחה עברה להתגורר בצרפת, ולדברי הבת, היה מדובר "באהבה יוצרת דופן". היא סיפרה: "שתי המשפחות של הוריי, האחת קתולית והשנייה יהודית, התחברו והפכו למשפחה אחת, כשהם חוגגים חגים נוצריים עם בני משפחת קזימיר הקתולית, וחגגו חגים יהודיים עם משפחת ללוש. אמי אף כתבה ספר ששמו 'בת אלג'יר' על סיפור חייה".

כריסטין הוסיפה כי היא זוכרת את חלומו של סבה לעלות לארץ ישראל ואת הגעגוע שתמיד הציף אותו להגיע לארץ האבות. למרות זאת, סבה ואמה נפטרו לפני שהספיקו להגשים את חלומם. 

"הסיפור של כריסטין הוא הסיפור של יהדות התפוצות", סיפר עמוס חרמון, מנכ"ל חברת החוויה הישראלית. הוא אמר: "יהודי התפוצות חיים בין שני עולמות, וחשוב לנו לחזק את הקשר ואת הזיקה שלהם למדינת ישראל ולעם היהודי גם על ידי הבאת קבוצות תיירים מעורבות יהודים ושאינם יהודים".