פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם! בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. מסלע המחלוקת לסלע הפיוס של הקיום האנושי. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים והמגוונים.

פרק 112: מה לירדן בהר הבית?

"דרוש שינוי מבני, שכלי ותודעתי של מנהיגי ישראל", כך אמר לי ד''ר אדי כהן אושיית רשת במרחב העולם הערבי, עם מעל חצי מיליון עוקבים המחכים בשקיקה למוצא פיו. מנהיגי ישראל, לשיטתו, מדברים בשפה זרה למרחב הערבי בו אנו שוכנים. הם צריכים ללמוד מחדש איך לדבר עם הערבים; איך לפעול מולם ואיך למשול במדינה שהיא מעצמה במרחב הערבי.

הופתעתי לשמוע ממנו שירדן היא מדינה חלשה מאוד על סף התמוטטות במרחב ובכל זאת מתנהגת ומבזה את ישראל בזירה המערבית כמו הייתה מעצמה. מסתבר ישראל ממנת את ירדן ומחזיקה אותה על בירכיה ובכל זאת ירדן בוחרת כל פעם מחדש להשתמש בהר הבית כקלף מיקוח מול העולם המוסלמי. וישראל שותקת כמו הייתה אישה מוכה.

ד''ר אדי כהן מביא את דבריו מתוך ההיכרות עמוקה, שורשית וצלולה עם התרבות הערבית. דבריו מגובים ולו בזכות היותו אחד מהם, כיהודי שגדל בלבנון, ספג את התרבות, השפה, התודעה ודרך הפעולה הערבית. אילו הייתי חלק מההנהגה החדשה הייתי ממליצה בחום להשתמש בכישוריו הרבים ללא רבב, שהרי מי מכיר את המרחב הערבי יותר ממנו?.