מהומה אירעה הבוקר (ראשון) ברחבת הכותל המערבי בירושלים, כאשר מתפללות מארגון נשות הכותל ביקשו להכניס ספר תורה לעזרת הנשים, בניגוד להוראות. לצידן, הגיע גם חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה, גלעד קריב, לציין את תפילת ראש חודש טבת, וקרא: "הכותל שייך לכולנו ולא רק לנתניהו".

הרב קריב מסר לנשות הכותל ספר תורה לנוכח ההנחיה הלא חוקית של הממונה על המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, למנוע הכנסת ספרי תורה לרחבת הכותל. "הכותל שייך לכולנו ולא רק לנתניהו, רב הכותל והמפלגות החרדיות שפוצצו את מתווה הפשרה ההיסטורי" אמר קריב. "התפילה הבוקר מזכירה כי רוב הציבור הישראלי, נגד הכוונה לקבוע בחוק מונופול של הרבנות הראשית על תפילה בכותל. קו אחד מחבר בין המאבק בכותל למאבק בהדרת נשים בכל מקום ולמאבקים הנוספים נגד אפליה וכפייה דתית."

שר המורשת המיועד, חבר הכנסת הרב עמיחי אליהו, הגיב למהומה שיצר נשות הכותל וח"כ קריב, ואמר: "חבר כנסת שעושה פרובוקציה ומנצל את חסינותו הפרלמנטרית להכניס ספר תורה, בניגוד לעמדה המפורשת של משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל המערבי, הם שפל חדש של קריב בנסיון לפלג את הציבור ולפגוע בערכים המחברים את עם ישראל, ספר התורה הוא קדוש וקריב עושה בו שימוש ציני ומבזה כדי לשנות את צביון הכותל".

עוד הוסיף אליהו: "מוטב שחה"כ קריב יחפש מקומות אחרים לעשות שם פרובקציות, הכותל הוא המקום המאחד והמשלים של כל חלקי העם היהודי ומוטב להשאיר אותו ככזה ולא לעורר מחלוקת. במשך שנים היה סדר ברחבת הכותל עד שחבריו הגיעו".

גם חבר הכנסת פרוש התייחס למקרה, ואמר: ״הראביי הרפורמי שוב משתמש בחסינות שלו כחבר כנסת וכאחרון העבריינים דורס ברגל גסה את התקנות של רב הכותל, תוך חילול הקודש וספר התורה. בקרוב יהיה לזה סוף״.

"מביש שבעיצומם של ימי החנוכה, בהם עם ישראל כולו מתאחד, חבר הכנסת קריב שוב מנצל את חסינותו הפרלמנטרית, ומסייע לנשות הפרובוקציה, שכל מטרתן היא להפריע לקהל המתפללים בכותל, להפר את הסדר הציבורי, ולזרוע פילוג בעם", אמר יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף. "הכותל המערבי שייך לכל יהודי, ובתנאי שיכבד את מנהג המקום והחוק. אני מצפה מהיועמ"ש לממשלה והיועמ"ש לכנסת לבדוק האם לא מדובר בניצול חסינות של נבחר ציבור לרעה.

חבר הכנסת אורי מקלב התייחס גם כן לאירוע בכותל, ואמר: "ח״כ קריב שנזרק לאופוזיציה והפך ללא רלוונטי מגיע לכותל תוך הפרת החוק ומעורר פרובוקציות בנסיון להמציא עצמו מחדש, בעוד אנחנו התייצבנו בכנסת בשעות הבוקר המוקדמות להעביר את חוק סמכויות המשטרה מצא הוא זמן לעבור על החוק. אם אישור חוק זה נוכל לפעול לשינוי המדיניות כנגד פורעי החוק תוך ביזוי המקום הקדוש לעם היהודי. נעמוד על כך כי הכותל המערבי ימשיך להיות המקום הקדוש והמאחד של העם היהודי".