"הפודזקס" הוא מיזם פודקאסט חדש של החברה לחקר המקרא, מיסודו של דוד בן גוריון, המציג את עולמו והגותו של הרב לורד יונתן זקס, המופק בימים אלו. ההרצאות בשפה העברית, בהגשתו של הרב ד"ר עידו פכטר, מציגות את הרעיונות היסודיים בהגותו של הרב יונתן זקס, באופן מעמיק ורחב.

בכל פרק מארח הרב פכטר אישיות מעולם התרבות והמקרא. בין אורחי הרב ניתן למצוא את פרופ' חנוך בן פזי, פרופ' אהרון נמדר, הרבנית יפית קליימר, הגב' שרה עברון, הרב ד"ר בני לאו, הרב ברוך בודילבסקי, הרב אמיר דדון, ואישים נוספים.

על מיזם זה סיפר ישראל קריסטל, מנכ"ל החברה לחקר המקרא: "בשנים האחרונות, ובעיקר לאחר פטירתו, נחשפה דמותו של הרב יונתן זקס זצ"ל לציבור הישראלי. כתביו של הרב זקס מכילים אוצר של השקפה סדורה וברורה, יהדות שמאמינה שיש לה מה לתת לעולם ומבינה שהעולם, ללא ההשקפה היהודית, עלול להיות עולם חסר. בכתביו, הרב הצליח לקחת את העקרונות המורכבים ביותר בתחומי היהדות ולהפוך אותם לקריאים ונגישים".

מטרת "הפודזקס" היא לספק היכרות עם עולמו של הרב זקס, דרך שיחות על ספריו, מאמריו והרצאותיו אשר באמצעותם יזכה המאזין בסקירה מקיפה של הגותו ומשנתו הסדורה. אנו מאמינים שתורתו והשקפתו של הרב זקס יכולים לתת מענה עמוק ורחב לשאלת הזהות היהודית בעידן הנוכחי, להעמיק את הקשר של הציבור הישראלי למסורתו ולהפוך את המסורת היהודית לכוח שמגשר ומאחד בין מגזרים.

"לפודזקס" ניתן להאזין בפלטפורמות הפודקאסט הקיימות, כדי להאזין לחצו כאן.