לאחרונה דובר הרבה בתקשורת על חוסר המשילות בהר הבית ובדרום הארץ. אתמול נקראתי להצטרף לסיור ביהודה ושומרון, שם נגלה לפני, מראה ''חוסר המשילות'' במלא הדרו. מחצבות נחצבות באופן פיראטי, באין מפריע, פסולת נשפכת בכמויות וריח עשן באוויר כתוצאה מפסולת שנשרפת באופן בלתי אחראי, בלתי חוקי ובלתי מבוקר. כדור הארץ זועק משם על זיהום האויר. לרגע.  חשבתי שאני נמצאת בעזה המפויחת.

יישובים בדווים מוקמים שם על ימין ועל שמאל בלי שום אישור או תכנון ממשלתי.

תנועת הריבונות בהנהגת יהודית קצובר ונדיה מטר  שהוקמה בשנת -2011 שמה לעצמה למטרה להביא את המשילות והריבונות לכל חלקי הארץ, לרבות ליהודה ושומרון. בשיחה קרובה ואינטימית איתן הבנתי שהמאבק שלהן הוא אינו חד צדדי – שלא כולל את האוכלוסייה הפלסטינית, אלא להיפך. לטענתן יש בתנועה שלהן חברים ערבים שאומרים בפה מלא: "אנחנו רוצים לחיות תחת ריבונות ישראלית/יהודית, ההנהגה הפלסטינית פשטה את הרגל, היא מושחתת מיסודה, שרק תגזול, תנצל ותעשוק את האזרחים במדינה הפלסטינית המדומיינת שהם רוצים להקים – תהפוך אותם עבדים!

בסוף הסיור הגענו לחאן אל אחמר, היישוב הלא חוקי המפורסם שבג''צ מזמן פסק שיש לפנותו, אך פסק הדין לא בוצע. הישוב הורחב וראו זה פלא, היום יש חאן אל אחמר א', ב', ג,'.

התפיסה הפלסטינית מבינה היטב שישראל מדברת הרבה ועושה מעט ולכן, הם מדברים מעט ועושים הרבה, ובמקרה הזה משתלטים על שטחים הכלולים במדינת ישראל, חלק אחר חלק באין מפריע ובאופן שיטתי.

ואני שואלת, מתי ההנהגה שלנו תתחיל לעבוד בשביל אזרחיה ולא תנהל מאבקי אגו על השליטה בכיסאות הכנסת והממשלה?!