לראשונה, הוענקו תעודות מטעם המדינה ל-15 נשים אשר עברו מבחנים בהלכה שערך המשרד לשירותי דת, בטקס מיוחד שנערך במדרשת או"ת לינדנבאום בירושלים אמש. הנבחנות, עמיתות 'כולל דעה' מבית רשת 'אור תורה סטון' ובוגרות תוכנית מורות הלכה של 'מתן השרון' ברעננה, רשמו הישג בחודש נובמבר האחרון, כאשר ניגשו לראשונה למבחנים, שכללו את הנושאים הלכות שבת, חופה וקידושין, נידה ואבלות, כאשר במועדים הבאים שנקבעו יכללו תחומים נוספים.

בין המשתתפים בטקס היו הרב ד"ר כתריאל ברנדר נשיא וראש רשת אור תורה סטון, הרבנית מלכה בינה מייסדת ונשיאת מתן, השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, חבר הכנסת והשר לשעבר לשירותי דת מתן כהנא, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אהד טהרלב, ראש בית המדרש בכולל דעה הרב יהושע רייך, רב היישוב אלון שבות ורב תאגיד תנובה ונציג הוועדה המייעצת לבחינות הרב זאב וייטמן, ח"כ לשעבר עליזה לביא, ראשת מתן השרון הרבנית אשרה קורן, ראש 'כולל דעה הרבנית דבורה עברון, הרבנית מלי שטריגלר, הנבחנות ובני משפחותיהן.

נשיא וראש מוסדות רשת אור תורה סטון, הרב ד"ר כתריאל ברנדר ברך את הנבחנות וציין: "אתן זרעתן עבור הדור שלנו והדורות הבאים, כך שנוכל לראות פרדיגמה חדשה של תלמידות חכמים. עשיתן זאת עם מלאכת מחשבת, כוונה רצויה ולשם שמים על מנת לבנות קשר ביניכן לקב"ה, לפגוש את הקב"ה בשדה שלו ולהבין את השפה המשותפת שלו איתנו - שהיא ההלכה. עבדתן קשה לחרוש ולזרוע בתוך שדה ההלכה, ועשיתן משהו שלא קרה אף פעם בהיסטוריה של עמנו".

"עולם לימוד התורה הנשי הוא הבשורה הרוחנית המשמעותית ביותר שאנו חווים בדור הנוכחי" ציין ח"כ מתן כהנא, "כשאני מסתכל לאחור על כהונתי כשר לשירותי דת למעלה משנה, בחלק מהדברים הצלחתי ובחלק נכשלתי, אבל הסיפור של עולם התורה הנשי היה מבחינתי גולת הכותרת ובתוך זה המבחנים הללו הם בפירוש נקודת שיא. אני מתפלל לקב"ה שהדבר הזה ימשיך, זה לא עניין של מה בכך, נאבקנו מול כוחות גדולים, עד השעות האחרונות המבחנים היו מוטלים בספק. אני מקווה שהכנסנו רגל בדלת ואת הדבר הזה אי אפשר יהיה לעצור כי אתן המהפכה והדבר קריטי לעם ישראל".

"כשאני רואה נשים ששקועות ועוסקות בתורה זה בעיני דבר גדול מאוד", אמרה השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, "אשרייכן נשים יקרות ואשרי כל מי שמלמד אתכן וטורח במפעל הגדול הזה של לימוד תורה לבנות ישראל. תחזקנה ידיכן!".

הרבנית אושרה קורן, ראשת מתן השרון: "דורות על פני דורות, תורתן של נשים הייתה חסרה בעולם, ובכך התורה לא הייתה נשלמת. אשרינו שזכינו לחיות בדור שבו סיני ממשיך להתגלות על ידי תורתן של נשים. לימוד תורתן של נשים ובמיוחד בתחומי ההלכה זוכה להכרה בקרב לומדי התורה, הקהילות בארץ ובתפוצות וכעת גם על ידי מדינת ישראל. אנו מלאות ציפייה ותפילה שזו רק תחילת הדרך, ואני פונה לשרה סטרוק לקדם ולהבטיח שזה רק ימשיך ושעוד נשים רבות יזכו לגשת למבחנים ויזכו ובכך להגשים ולהשמיע את הקול הייחודי של לימוד תורה של נשים בעולם".

ראש 'כולל דעה' מבית אור תורה סטון, הרבנית דבורה עברון: "מזה למעלה מחמש עשרה שנה נשים לומדות הלכה, ובית המדרש שלנו הוא מהמקומות החלוציים בתחום הזה. בכל התוכניות תמיד התקיימו מבחנים והנשים שעמדו ועומדות במבחנים הללו מתקבלות על ידי חלקים משמעותיים בציבור. הפעם מדובר במבחנים מטעם המדינה, והחשיבות שבכך היא מעבר להיבט הפרקטי של אפשרויות פרנסה וכדומה. יש בכך ברכה לנו, הנשים דוברות הלכה, בכך שמדינת ישראל, לב ליבו של עם ישראל, המרכז הרוחני והתורני המרכזי, מכירה בלימוד שלנו ובידע שלנו. ובנוסף, זוהי ברכה לחברה הישראלית שמרחיבה ההכרה במנהיגות התורנית של נשים, שכבר מתקיימת בשטח, מחזקת את יסודות הזהות היהודית של מדינת ישראל, ומייסדת לחכמה חדר משלה בבית".