פרויקט ''שיחות בהר הבית''מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם! בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 114: השבוע בהר הבית, הפקרות

לאחר עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והצהרתו ''גם ליהודים מותר להיות בהר הבית'' בצעד חסר תקדים ובאופן לא דמוקרטי בעליל עוכב על ידי המשטרה העיתונאי ארנון סגל, ביציאה מהר הבית, בטיעון של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. משמע – צילום ותיעוד עוולות המבוצעות באופן יומיומי כלפי עולי ההר עם מראה דתי מפורשים על ידי משטרת ישראל כ"התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור".

חוסר המשילות, חוסר הריבונות וחוסר ההחלטה של מנהיגי מדינת ישראל מכל המפלגות, למעט הצהרות נונשלנטיות חסרות אחיזה במציאות, של הקשר הישיר והמכונן של עם ישראל להר הבית וכן קיומו בפועל, השבוע, עברו כל גבול!.

המצב הבלתי נסבל הזה התחיל בעיכוב של עיתונאי המסקר את הר הבית באופן שוטף וידוע בעשור האחרון ואף יותר כאיש הר הבית. גלש לכך שהשגריר הירדני החליט באופן ספונטני באין מפריע וללא כל התראה מראש לעלות להר הבית עם פמלייתו ובפיו מסר מאוד ברור: הר הבית, למרות שהינו בטריטוריית מדינת ישראל הוא בשליטתו, קרי בשליטת ממלכת ירדן. והשיא הגיע כאשר עלו בעקבות השגריר הירדני משלחת דיפלומטים מהאיחוד האירופאי ובכך הצהירו – אנחנו לצידם של הירדנים.

אני חושבת שעד אשר מדינת ישראל לא תחליט ותבין שלהמשיך בלי מימוש ריבונות בהר הבית – לא נרגיש עם מאוחד ונהלך בראש מורם!. אם המהלכים האלה של מנהיגי ישראל לא ישנו את דרכם כלפי הר הבית ימשיכו המהמורות בהר לעורר כוחות בעולם נגדנו והכף לא תטה לטובתנו.

קרדיט סרטון: רשתות חברתיות