בעוד העולם כולו מציין בשורה של אירועים מלאת שנה למלחמה העקובה מדם באוקראינה במרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב מאיצים את הפעילות לטובת אלפי העולים שהגיעו לארץ. המאמץ נעשה בשתי חזיתות: סיוע לעולים החדשים במציאת תעסוקה איכותית והנחלת הלשון העברית, שבלעדיה יתקשו להשתלב במקומות העבודה החדשים. המרכז סייע השנה ליותר מ-300 עולים ורבים מהם כבר השתלבו במקומות העבודה. 

״כעולה לארץ בעצמי אני יודעת כמה מחסום השפה והתעסוקה מקשים על מסע העלייה האישי ארצה״, מתארת ענת בונדרנקו, מנהלת תוכנית ״עולים לנגב״ של מרכז לאודר אשר עלתה מאוקראינה עם פרוץ המלחמה. ״מרכז לאודר ידע לזהות בדיוק את שני האתגרים הללו ולהושיט לעולים יד ברגע המורכב ביותר, באמצעות שורה של תוכניות שמסייעות להם להשתלב בתעסוקה במקצועות בהם הוכשרו במדינת המוצא. אוכלוסיות העולים שהגיעה לנגב אקדמאית ומשכילה. על מנת שלא לחזור על טעויות העבר, הכרחי שנשכיל לסייע לעולים להשתלב ולתרום, תוך הערכה לידע ולמומחיותם בתחומים שונים״.

תוכנית ״עולים לנגב״, שהוקמה מיד לאחר תחילת גל העליה עם פרוץ המלחמה ביוזמתם של הפילנתרופ ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר ו-JNF ארה״ב, יצאה לדרך מתוך חזון כי אם תשולב נכון העלייה הנוכחית, היא תוכל לשמש דחיפה דרמטית להתיישבות בנגב ובגליל. מרכז לאודר הזדרז לארגן יריד תעסוקה רחב היקף בהשתתפות שרת הקליטה דאז פנינה תמנו שטה ועשרות מעסיקים ומנהלי חברות. מאז ליווה המרכז עולים רבים באופן פרטני וקבוצתי, בימי ראיונות לחברות בנגב, מפגשים עם מנהלי משאבי אנוש ועוד, על מנת לפתוח בעבורם הזדמנויות תעסוקה בנגב. 

בשנת 2022 עלו לישראל 74,400 עולים חדשים, רובם מרוסיה ואוקראינה והדבר יצר עומסים חריגים ותורים ארוכים לאולפני העברית הממשלתיים. כעת, יותר מ-3,600 עולים ממתינים למקום שיתפנה באולפן המתקדם (אולפן ב') לעברית של משרד החינוך. מרכז לאודר הרחיב את המענה הניתן לעולים ופתח ביחד עם בית הספר "דיאלוג" ללימודי שפה באוניברסיטה הפתוחה תוכנית חדשה ללימוד עברית עבור העולים, בה השתלבו כבר 32 עולים.