השבוע תושק לראשונה בישראל אפליקציה דיגיטלית לשליחת משלוחי מנות פיזיים או דיגיטליים, וזאת על רקע תחושת הפגיעה בלכידות החברתית והאחדות בעם.

אפליקציית Mantch פותחה במשך חודשיים ונתרמה על ידי אנשי עסקים. הרב חיים דוד קובלסקי, העומד בראש עמותת "ותן חלקנו", מלווה רוחנית את המיזם והשחקן והזמר אביב אלוש, התנדב לשמש כפרזנטור בתקופת המיזם.

האפליקציה תייצר התאמה בין אנשים המעוניינים להעניק משלוחי מנות, לבין כאלו המעוניינים לקבל משלוחי מנות, וההתאמה תתבצע בצורה אוטומטית. האלגוריתם יעודד חיבור בין אנשים שונים, שאינם מכירים זה את זה, ויעבוד בצורה הפוכה לחלוטין מזה של הרשתות החברתיות שמציפים בפנינו בעיקר את האנשים להם יש לנו הכרות מוקדמת איתם או מעגלים חברתיים משותפים.

האפליקציה החדשה תציע בין היתר משלוחי מנות דיגיטליים חינם המבוססים על מסרים חיוביים ומלכדים, או משלוחים פיזיים הכוללים יין ושוקולדים במחירים מוזלים.

האפליקציה החדשה MANTCH למשלוחי מנות פורים 2023 (צילום: יחצ)
האפליקציה החדשה MANTCH למשלוחי מנות פורים 2023 (צילום: יחצ)

הרב חיים דוד קובלסקי: "אין חגיגה גדולה ביותר בפורים מאשר לקבל או לשלוח משלוח מנות. כך אנחנו מגדילים את האחווה והשמחה בין האנשים. המטרה היא לייצר נקודות חיבור בעם לאור התקופה המתוחה ולחבר בין אנשים שאינם מכירים זו את זה לשם החלפת משלוחי מנות".

רו"ח שוקי כהן שרת יו"ר בית ההשקעות Together מתורמי המיזם: "זו זכות עבורי לקחת חלק במיזם כל כך חשוב שיביא חיבור ואהבה לעם ישראל. כולי תקווה שנעשה את החג הזה למתוק ומאחד יותר עבור ישראלים רבים, במיוחד בתקופה זו של חילוקי דעות עמוקים בין חלקי העם"

אביב אלוש: "נרתמתי בהתנדבות למיזם חשוב זה כדי להפיץ חיבורים של אהבה בעם ישראל, ואני קורא לכולם להצטרף ליוזמה".

האפליקציה זמינה להורדה באייפון ובאנדרואיד בלחיצה על הקישור