חג פורים קרב ובא ואחת המצוות הנהוגות והחשובות בחג הפורים הינה מצוות משלוח מנות. בין שלל משלוחי המנות שאנו רוכשים מעטות הן אלה בעלות ערך מוסף ומשמעות. לקראת החג, נוצרת הזדמנות להעניק משלוח עם ערך חברתי המקדם את האמונה שלכל אדם יש את הזכות להגשמה עצמית והיכולת להשיג אותו.

משלוח שמח וטוב לבב

זו השנה החמישית, בה רשת רולדין יוצאת במיזם החברתי 'לבבות אסתר'. מאכל חג אשר מתמקד באסתר המלכה, הדמות הנשית והחזקה אשר מראה שהכל אפשרי, שיש ביכולתה את הכוח והיכולת לחולל שינויים, לעמוד על שלה ולא לוותר על האמונות והערכים שלה. רולדין חברה לעמותת עיגול לטובה, שמטרתה להרחיב את מעגל הנתינה בישראל עבור 245 עמותות במגוון תחומים חברתיים. כל רכישה בחנויות הרשת תעוגל באמצעות עיגול לטובה ותיתרם לעמותות המסייעות לנשים במצוקה. את מארז העוגיות "לבבות אסתר" ניתן לרכוש בכל סניפי הרשת, בעלות של 10 שקלים.

מארז העוגיות ''לבבות אסתר'' של רולדין. 10 שקלים (צילום: רונן מנגן)
מארז העוגיות ''לבבות אסתר'' של רולדין. 10 שקלים (צילום: רונן מנגן)

עמותת "עדי" המטפלת בילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מורכבות, מציעה מגוון מארזי משלוח מנות חגיגיים שנארזו בעבודת יד על ידי אנשים עם מוגבלויות המועסקים במרכז "בית היוצר – עדי אופקים" אותו מפעילה העמותה. המארזים מוצעים במגוון גדלים ועשירים בפריטים מתוקים. כל ההכנסות ממכירת המארזים יושקעו בחזרה בהצמחת פעילות המקום והמועסקים בו. המכירה מתבצעת רק למזמינים כמות גדולה מראש. את המארזים ניתן לרכוש באתר עמותת "עדי" או בטלפון 073-3229671, 050-2029049. מחיר: בין 10 ₪ - 60 שקלים בהתאם לגודל המארז.

מארזים עם ערך מוסף. 10-60 שקלים (צילום: באדיבות עמותת עדי)
מארזים עם ערך מוסף. 10-60 שקלים (צילום: באדיבות עמותת עדי)

עמותת בית הגלגלים, המסייעת ומהווה בית שני למאות בני נוער ובוגרים עם מוגבלות פיזית, מציעה מארז משלוח מנות מיוחד, שעושה מתוק בפה ובנשמה. משלוח המנות של בית הגלגלים הוא בהשגחת כשרות בד"צ, עלותו 12 שקלים, וניתן להזמין גם ללא גלוטן. כל ההכנסות ממכירת המשלוחים החגיגיים קודש להמשך פעילות בית הגלגלים ברחבי הארץ. 

משלוח המנות של בית הגלגלים  (צילום: ללא קרדיט)
משלוח המנות של בית הגלגלים (צילום: ללא קרדיט)

האפליקציה הדיגיטלית החדשה לשליחת משלוחי מנות MANTCH מעודדת חיבור בין אנשים שונים לשם החלפה ושליחה של משלוח מנות בפורים, פיזיים או דיגיטליים. האלגוריתם יעודד חיבור בין אנשים שונים שאינם מכירים זה את זה, במטרה לקרב לבבות ולהביא ללכידות החברתית והאחדות בעם, שהתערערה בתקופה האחרונה. האפליקציה תציע משלוחי מנות דיגיטליים חינמיים המבוססים על מסרים חיוביים ומלכדים או משלוחים פיזיים הכוללים יין ושוקולדים במחירים מוזלים. האפליקציה זמינה להורדה באייפון ובאנדרואיד בקישור כאן

האפליקציה החדשה MANTCH למשלוחי מנות פורים 2023 (צילום: יחצ)
האפליקציה החדשה MANTCH למשלוחי מנות פורים 2023 (צילום: יחצ)

איזהו העשיר? השמח בחלקו

מותג האפייה "דני וגלית" המתמחה באפייה של עוגיות, מלוחים ומוצרי אפייה בריאים מ-100% דגנים מלאים, ללא חומרים משמרים וללא ממתיקים מלאכותיים, מציג לקראת פורים משלוח מנות לנמנעים מגלוטן וסוכר. גם להם מגיע. סדרת מארזי עוגיות ייחודיות בארבעה טעמים: קוקוס לוז על בסיס קמח שקדים, אוכמניות גרידת תפוז על בסיס קמח שקדים, מייפל פקאן על בסיס קמח שקדים וגרידת לימון וקשיו על בסיס קמח שקדים. טעמנו והעוגיות נהדרות ומוצלחות מאד. גם למי שלא נמנע מסוכר וגלוטן. כל המוצרים מתאימים גם לטבעוניים והכל עשיר בטעמים ובאהבה. את מוצרי "דני וגלית" ניתן להשיג ברשתות הטבע, בגרין של השופרסל ומרכולים ברחבים הארץ. מחיר מארז: 26-29 שקלים.

דני וגלית משלוח מנות בריא לנמנעים מגלוטן וסוכר (צילום: יחצ)
דני וגלית משלוח מנות בריא לנמנעים מגלוטן וסוכר (צילום: יחצ)

כטוב לב המלך ביין

אם אתם בעניין של משלוח מנות בריא באמת שכולל פירות טריים וטעימים, משלוח המנות של "נוי השדה" מגיע בארגז עץ מהודר ובו: אננס ישראלי, מארז תותים של נוי ואוכמניות טריות, אוזני המן המעולים והמבוקשים של מאפיית טאטי במגוון טעמים, יין IMPRESSION סירה אדום יבש של יקב טפרברג בצירוף 2 כוסות יין, תמר מג'הול במילוי חלבה, כדורי שוקולד וחמאת בוטנים של צמד האופים "דני וגלית", שוקולד מריר "ספלנדיד", תה ירוק של תה יזרעאל ודבש טהור מפרחי הדרים "אוצרות הטבע" של יד מרדכי. אין מי שלא ישמח לקבל כזה משלוח מנות בפורים. מחיר: 359 ש״ח. 

משלוח מנות מהודר משולב פירות טריים ''נוי השדה'' (צילום: שני בריל)
משלוח מנות מהודר משולב פירות טריים ''נוי השדה'' (צילום: שני בריל)