פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 119: הר הבית - הבסיס לפתרון הסכסוך לשלום בין העמים

בסדנת הר הבית ובית המקדש החודשית אשר התקיימה במוזיאון המוסיקה בירושלים, בהנחייתו של ד''ר אורי מילשטיין, סדנה על פי הפרדיגמה שד"ר מילשטיין הגה, על מנת לשנות את השיח והתודעה בחברה הישראלית בכל הקשור לסיפורי המיתוסים והגבורה עליהם גדלנו והם הביאו לכישלונות רבים במלחמות ישראל.

הפרדיגמה הוכיחה את עצמה והיום בזכות 60 שנות עבודה מאומצת של ד''ר מילשטיין השתנה השיח הציבורי בישראל משיח עדרי לשיח ביקורתי שדורש מקצועיות צבאית וחשיפת ליקויים ולא סיפורי מיתוסים כדי להסתיר את האמת. את הפרדיגמה הזו הוא משתית על השיח ההולך ומתגבר בכל הקשור להר הבית וזאת על מנת להופכו משיח של קיצונים הזויים לשיח של מקור קיומנו כעם, צור מחצבתנו, סוד קיומנו.

בסדנה זו נשא את ההרצאה סגן יושב ראש הכנסת לשעבר ומפעיל הערוץ ''ישראל מחר'' משה פייגלין אשר הסביר באופן רהוט, בהיר, ופשטני, מדוע שליטי הארץ הזו בורחים מהר הבית, בורחים מבשורתם לעולם ולאנושות כולה.

במשפט הסיכום של הרצאתו אמר משה פייגלין: הר הבית ובית המקדש רחוק מלהיות מקום דתי ההיפך הוא הנכון, אין דבר יותר אנטי דתי מבית המקדש. הדת היא זו ששימרה את העם והתודעה ב- 2000 שנות גלות, הייתה היא זמנית, עד אשר נחבר את תרבותנו למקום שלה, הוא ארץ ישראל הר הבית ובית המקדש.