עשרות אלפי פתקים פונו מהכותל המערבי לקראת חג הפסח במבצע מיוחד שנעשה בכפפות וכלי עץ. כ-80 אלף פתקים מכ-30 מדינות נשלחו מחו"ל לכותל המערבי בחצי שנה האחרונה, כאשר שלוש המדינות המובילות במשלוחים היו ארצות הברית, ברזיל ואוקראינה. בקרן למורשת הכותל ציינו, כי מדובר בעלייה של כ-30% לעומת השנה שעברה.

לרגל חג הפסח בקרן למורשת הכותל המערבי ערכו את פינוי פתקי התפילה, שהוטמנו בין נדבכי הכותל בחצי השנה האחרונה. הפינוי נעשה על פי ההנחיות ההלכתיות ובאמצעות שימוש בכפפות ובכלי עץ חד פעמיים, כאשר המטרה היא לפנות מקום לפתקים חדשים של התיירים והמבקרים שצפויים להגיע לירושלים בחודשים הקרובים. הפתקים נאספו בשקים וייקברו ביחד עם ספרי קודש בלויים המועברים לגניזה ייעודית.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', ליווה כמידי שנה את הפינוי באופן אישי ונשאר תפילה לאחדות ישראל ועבור רבבות המבקרים שהטמינו את תפילותיהם.

מנהג הטמעת הפתקים בכותל המערבי מתועד כבר מלפני כ-300 שנים אצל האור החיים הקדוש. פתקי התפילה נטמנים לכל אורכו של הכותל המערבי וניתן לאתר אותם בין נדבכי האבנים, אשר נחשפו במנהרות הכותל.

מדי חודש נשלחים בממוצע כ-3,000 פתקים דרך אתר האינטרנט של הקרן למורשת הכותל המערבי. זאת, בנוסף למאות אלפי הפתקים המוטמנים באופן אישי על ידי המבקרים.

בשנה האחרונה נשלחו דרך אתר האינטרנט בלבד כ-100 אלף פתקים – עלייה של כ-30% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.