פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום  מאז ומקדם ובייחוד את תודעת הר הבית בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 122 "כי ביתי יקרא בית תפילה לכל העמים"

ביום ראשון האחרון, חול המועד פסח, הוזמנתי לכנס מרתק בנושא: "כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים". (ישעיהו נ'ו ז'). כנס של ארגון: cry for zion או בתרגום חופשי ''זעקת ציון''.

הכנס כלל דוברים יהודים, חילוניים ודתיים, ואוונגליסטים – נוצרים אוהבי ציון  אחד הדוברים היה החבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק. הכנס סבב סביב המהות ומשמעות העבר, ההווה והעתיד של הר הבית. עם ישראל חזר לארצו ועליו לממש את ייעודו בעולם, קרי להתקדם לכיוון בית המקדש.

כמו גם בכנס דנו הדוברים ביחס במחפיר של משטרת ישראל לעולי הר הבית הלא מוסלמים, קרי היהודים, הנוצרים וכן כל מי שחפצה נפשו להתפלל במקום או לקיים פולחן דתי.

מה שהקסים  והרשים אותי במיוחד הוא השליחות ומסירות הנפש של הדוברים האוונגליסטים בלקדם את הגאולה מפה, מארץ ישראל, דרך הר הבית, עד להקמת בית המקדש הנצחי לאומות כולם, בבחינת  ''כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים''.

האמונה שלהם בצדקת הדרך בהסתמך על נביאי ישראל שניבאו את החזרה לארץ אחרי גלות ארוכה ובלתי הגיונית ועל נבואת יחזקאל באשר להקמת בית המקדש, מרשימה עד כאב.

כשהכאב האמיתי הוא הרתיעה של שרי ממשלת ישראל, ובראשם ראש בממשלה בנימין נתניהו מהר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם ישראל, שבגינו גלינו מארצנו ובזכותו חזרנו תשושי תלאות ומכאוב לאחר 2000 שנות גלות.

ואסיים במשפט אופטימי: מי ייתן ובחג שביעי זה של פסח, יום  גאולתנו, יבקע ים התודעה המכוסה לשניים , ושפחה תראה מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי על המים.

או, במשפט המדוייק של חז"ל ''ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי הכהן". בדגש על השפחה! והאחרון ראה הרבה, את קץ הימים, מלחמת גוג ומגוג ואת בניין בית המקדש הנצחי בארץ ישראל היא ארץ הקודש.

אציין לסיום שהכנס התקיים באנגלית פשוטה להבנה. כדאי להתאמץ ולהאזין. להלן קישור.