הכתבה נכתבה בשיתוף מוקד תהילים ארצי

ספר תהילים הוא אחד מהספרים המרכזיים בכתבי הקודש של היהדות, ומכיל פרקים שונים של תפילות, שבחים ובקשות, כמו גם מסרים חשובים על הטבע והחיים. חלק ניכר מהפרקים מתארים את המצב הרגשי של המחבר, ולכן הוא מהווה מקור חשוב להבנת התפילה והאמונה. ניתן לקרוא תהילים יומי, תהילים שבועי ותהילים חודשי.

ספר תהילים מיוחס רובו למלך דוד. ישנן גם תפילות ובקשות שנכתבו על ידי דוד ואחרים בנסיבות שונות, כמו למשל במצוקה או באושר, ולכן ספר תהילים הוא אוסף של תפילות שנכתבו על ידי כמה מחברים שונים. תהילים הוא אחד מספרי הכתובים המרכזיים של התנ"ך והוא מהווה את ספר התפילות של היהדות. הספר מכיל 150 פרקים, שכל אחד מהם מכיל בקשות, שבחים ותודות. תיקון הכללי, הידוע והמוכר לרבים, מורכב למעשה מ-10 פרקי תהילים נבחרים.

מעט מהתפילות בתהילים מיוחסות למשה רבנו, וכמה אחרות מיוחסות לבני קרח.

בתלמוד הבבלי מובא כי דוד המלך בעצם חיבר אותו על ידי עשרה זקנים: אדם הראשון, מלכי צדק, אברהם אבינו, משה רבנו, הימן, ידותון, אסף ושלושת בני קורח.

כך נאמר בילקוט המכירי:
"עשרה בני אדם אמרו ספר תלים: אדם הראשון, ואברהם, ומשה ודוד ושלמה. על אילין חמישה לא איתפלגון. (כלומר: על חמישה אלו, הראשונים אין מחלוקת). מי הם החמישה האחרים?

רב אמר: אסף והימן וידותון, ושלושה בני קרח - אחד. (כלומר שלושת בני קרח נמנו ככותב אחד בלבד מתוך העשרה) ועזרא.

רב הונא בשם רב אחא אמר: אע"פ שעשרה בני אדם אמרו ספר תילים מכולהון לא נאמר על שמותם אלא על ידי דוד מלך ישראל...

בשעה שבקשו עשרה צדיקים לומר ספר תילים אמר להם הקב"ה: כולכם נעימים וחסידים ומשובחין לומר הימנון לפני, אלא דוד יאמר על ידכם, למה שקולו ערב. הדא הוא דכתיב: ונעים זמירות ישראל".

פרקי התהילים מכילים רבדים המתארים את האמונה והביטחון של האדם בה׳. קריאת הפרקים יכולה לחזק את האמונה ולעזור לנו לקיים את המצוות בצורה מתאימה ובלב שלם. באתר מוקד תהילים ניתן לקרוא תהילים ליום ראשון, תהילים ליום שני וכן הלאה, לכל ימי השבוע.

פסוקי התהילים מכיל רבדים רבים של תפילה, שבח ותודה לה׳. קריאת הפרקים מאפשרת לקורא להתחבר לבורא ולהציג את בקשותיו וצרכיו. זו אפשרות נפלאה למי שמרגיש צורך לתפוס רגע שקט בחייו ולהתחבר לבורא עולם.

הכתבה נכתבה בשיתוף מוקד תהילים ארצי