בחג הפורים אנו מקיימים ארבע מצוות, המתחילות באות מ"ם: מקרא מגילה, מתנות לאביונים, משלוח מנות ומשתה ושמחה. יחדיו מרכיבות מצוות אלו פסיפס מרהיב של חג שמח ואיכותי, הכולל את הקהילה כולה: הילדים והמבוגרים, הנזקקים והזקנים.

לאתר בית חב"ד: https://he.chabad.org/

1) מגילה

במגילת אסתר אנו קוראים בהרחבה את תיאור הנס אותו אנו חוגגים בפורים. המגילה על שמה של אסתר המלכה וצריך לשמוע את הקריאה בה פעמיים במהלך הפורים, בלילה ושוב ביום. יש לשמוע את המגילה כשהיא נקראת מתוך מגילת קלף, וחשוב להקשיב לכל מילה.

ברגע שמגיעים לשמו של המן הרשע במגילה כל הקהל עושה רעש באמצעות רעשנים וכל דבר אחר העומד לרשותו כי לקיים את מצוות מחיית עמלק. 

2) מתנות לאביונים

למרות שבמשך כל השנה אנו צריכים להעניק צדקה לעניים בפורים ישנה מצווה מיוחדת על כך. ישנו חיוב לתת צדקה לפחות לשני עניין ומוטב לתת להם באופן ישיר את הכסף. כמובן שאם אין עני בסביבה שאפשר לתת לו גם לשים בקופת הצדקה יהיה מועיל, כשאר שמים לפחות שני מטבעות.

3) משלוח מנות 

משלוח 'מנות' – מאכלי מזון הניתנים בין איש לחברו ואישה לחברתה. את המצווה מקיימים במהלך היום של חג הפורים ועושים זאת על-ידי משלוח שני סוגי מאכלים מוכנים לאכילה. למשל: עוגות, פירות, משקאות ועוד. 

4) משתה

גולת הכותרת של חג הפורים היא הסעודה החגיגית עם החברים או המשפחה. בסעודה זאת ישנה מצווה לשתות יין ומשקאות משכרים ולהיות בשמחה.