את מגילת אסתר 'חייב אדם לקרוא בלילה ולחזור ולשנותה ביום'. אנחנו קוראים את המגילה פעמיים - גם בערב וגם בבוקר. כאשר קוראים את המגילה במבט ראשוני נדמה שאנחנו ניצבים מול מציאות חשוכה שמובילה לאבדון. אבל לאט לאט מתברר שהמגילה נקראת באור יום והכל מתברר לטובה.

בתוך תחושות האי-ודאות, כאשר העיר שושן נבוכה, ניצבות דמויות כמרדכי וכאסתר שעומדות איתן, בקור רוח במשך שנים ארוכות (סיפור המגילה נמשך בין 9-14 שנים) מחזיקות מעמד מתוך התמודדות רגועה ומתוחכמת ומשנים את המציאות. הכל מתוך אמונה גדולה שיש א-לוהים, והוא מוביל את העולם לטוב ולכן 'תשועתם היתה לנצח ותקוותם היתה לדור דור'.
 
בפורים תש"ף אנחנו, והעולם כולו, ניצבים מול מציאות לא-פשוטה ומאתגרת. האמונה הגדולה שאנחנו שואבים מחג מפורים היא שלמרות כל הבעיות, למרות הבהלה והחששות, המציאות תלך ותתהפך לטובה. עם ישראל והאנושות יעברו גם את המשבר הזה שהוא יותר בדמיון ובפחדים מאשר בפועל.

 

בתקופה המאתגרת הזו צריך להחזיק עמדה, להתפלל ולפעול בצורה רציונלית ורגועה. להאמין שהקב"ה מוביל את הדברים לטובה. הקורנה תחלוף מן העולם באופן זה או אחר, אולם מה שתישאר זוהי האמונה שחושלה דווקא בתקופת משבר. בעזרת ה' שיהיה לכולנו פורים שמח.

הכותב הוא מראשי מארגון קהלים