לקראת חג החנוכה, שיצוין בשבוע הבא, עולה מנתוני רשות האוכלוסין וההגירה כי 43,002 שמות פרטיים של תושבים בישראל קשורים לחג. השם הנפוץ ביותר הקשור לחנוכה הוא אור – 39,707. במקום השני מדורג השם צור – 2,307 ובמקום השלישי השם מעוז – 1,098.

אחריהם מדורגים השמות נס – 441, לביבה – 405, חנוכה – 186, מנורה – 53, נר – 38, לפיד – 22, אבוקה – 8, גבורה – 4, שמן – 2 וכד – 1. "ההורים שלי קראו לי אור כי הייתי אור עבורם כשנולדתי", סיפר אור שדה, המתגורר ברחובות. "לא נולדתי בחנוכה, אבל הרבה פעמים אנשים שואלים אותי אם קיבלתי את השם בגלל החג. לאשתי, שנולדה בחנוכה, קראו חגית".

שם נוסף הקשור לחג נכנס למיתולוגיה הישראלית בסרט שובר הקופות "חגיגה בסנוקר", שהופק בשנת 1975 בכיכובם של יהודה ברקן ז"ל וזאב רווח, שגילם בסרט את חכם חנוכה, ובמשך שנים ארוכות היו רבים שזיהו אותו כחנוכה. ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו כי במהלך השנים האחרונות נראות מגמות ברורות של מתן שמות סביב אירועים גדולים, בהם חגים, מסורת ואומנות.

"אם אין סיבה מאוד ברורה לא לאשר, השמות מאושרים", הוסיפו ברשות והבהירו: "חוק השמות קובע כי ניתן להעניק כל שם לילד שנולד, למעט מקרים שבהם ישנה פגיעה ברגשות הציבור או הטעיית הציבור. פגיעה ברגשות הציבור היא למשל במקרים שבהם הרשות פסלה שמות כמו היטלר וסדאם חוסיין. הטעיית הציבור היא כאשר אדם מבקש לשנות את שמו לצורך הטעיה מכוונת".