לקראת פורים ולאור המצב החברתי הסוער, ארגון רבני צהר בשיתוף עם תוכנית 'יחד' מבית רשת 'אור תורה סטון', יובילו גם השנה, קריאות מגילה במאות מוקדים ברחבי הארץ במסגרת מיזם 'מגילה בקהילה', בהשתתפות עשרות אלפי אנשים. אירועי המיזם, המתקיים זו הפעם ה-13 ברציפות, יתקיימו השנה בסימן 'לך כנוס את כל היהודים' - קריאה לכל עם ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהתכנס יחד במוקדי קריאות המגילה.

לצד קריאת המגילה, גם יחולקו עשרות אלפי משלוחי מנות ומגילות מעוצבות באווירת חג שמחה וצוהלת, במאות ישובים  ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת, והכל ללא עלות, כשירות לציבור הרחב.

השנה, מבקשים במיזם להנגיש את המגילה לקהלים נוספים, ולראשונה יתווספו מוקדים נוספים, שיתקיימו בקניוני עזריאלי ברמלה, בחולון ובחיפה כאשר במוקדים אלו יצורף שחקן למעמד קריאת המגילה, שימחיז את אירועי המגילה בזמן אמת. זאת, כאמור, במטרה להנגיש את הקריאה לקהלים נוספים דוגמת כבדי שמיעה, ילדים, קהל שאינו דובר היטב את השפה ובכלל להנאת הציבור הרחב.

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "השנה אנחנו מגיעים אל חג הפורים במציאות של חשש אמיתי לקרע בעם ישראל. הקריאה 'לך כנוס את כל היהודים' מהדדת מתוך המגילה אל הרחוב הישראלי והדיון הציבורי. בחג הפורים, בו אנו למדים על הכוח שבאחדותנו, עלינו לעצור לרגע מכל המחלוקות והריבים ולזכור כי אנו עם אחד שזכה אחרי שנים רבות לא להיות מפוזר בין העמים, אלא בן בית במולדתו. עלינו לעשות הכל על מנת לשמר את האחדות הזאת ואת המסגרת הייחודית בה אנו שותפים הנקראת מדינת ישראל".

"כולי תקווה כי מתוך הפורים הזה ומתוך המוקדים הרבים של קריאה משותפת של כללי שבטי ישראל, יעלה ויבוא מסר של אחדות שיאיר גם את דרכם של מנהיגי האומה בבואם לדון בנושאים שבמחלוקת".

מיזם קריאות המגילה של צהר ואור תורה סטון (צילום: ארגון רבני צהר)
מיזם קריאות המגילה של צהר ואור תורה סטון (צילום: ארגון רבני צהר)

נשיא וראש רשת מוסדות 'אור תורה סטון', הרב ד"ר כתריאל ברנדר: "בימים אלה, בהם אנו עדים לשסעים הולכים ומתרחבים בחברה הישראלית, קריאת המגילה, שהינה חלק מהסיפור של כולנו, מספקת הזדמנות לכל חלקי ומגזרי החברה הישראלית להתכנס סביבה".

"בין אם בבתי הכנסת, במתנ"סים או קניונים – כל משפחה תוכל למצוא את חיבורה לרוח החג, מנהגיו וערכיו, ויחד להרגיש מאוחדים בחוויה יהודית-ישראלית".

משפחות המעוניינות לקחת חלק במיזם 'מגילה בקהילה' מוזמנות להיכנס ולהירשם באתרים של ארגוני צהר ותוכנית 'יחד – זהות יהודית בקהילה' מבית רשת 'אור תורה סטון', וכן בעמודי הפייסבוק של הארגונים.