הדיון התקופתי שמקיימת מועצת הביטחון באו"ם אחת לחודש על "המזרח התיכון והבעיה הפלסטינית" הפך זה מכבר לאירוע עלוב, שמגחיך את משתתפיו. זהו דיון חסר כל משמעות מעשית ונעדר ערך הצהרתי.  

זו לא מתיחה: זה התפקיד החדש של רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם
"מסרב לקחת חלק באבסורד הזה": ארדן נטש דיון על הפלסטינים באו"ם ביום הזיכרון

הדיון שהתקיים השבוע היה בנוסף מפגן שיא של צביעות וציניות. הנשיא התורן של מועצת הביטחון לחודש אפריל הוא נציג רוסיה, אשר נשיאה ולדימיר פוטין הוכרז על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג כפושע מלחמה. השתתפותו בדיון של שר החוץ הרוסי סרגי לברוב כאילו נועדה להבליט את האבסורד.

לברוב שוהה בימים אלו בניו יורק. בתחילת השבוע הוא נפגש לשיחה עם מזכ"ל האו"ם. נציג בכיר של רוסיה, שצבאה מפציץ ומשגר טילים על מטרות אזרחיות באוקראינה, יושב בדיון במועצת הביטחון - הגוף של האו"ם המופקד על השלום והביטחון בעולם. 

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Pool via REUTERS)

בעת שלברוב ישב בישיבת המועצה בניו יורק וקונן על "הכיבוש הישראלי ומדיניות ההתנחלויות של ישראל", יחידות בצבא הרוסי הפגיזו, ירו ופשטו על כפרים ועיירות באוקראינה, והרגו אזרחים - ובהם קשישים, נשים וילדים - חפים מפשע. 

גם שר החוץ הפלסטיני טרח הפעם להגיע לניו יורק ולהשתתף בדיון התקופתי. הבכיר הפלסטיני רק העצים בנוכחותו את הצביעות והציניות בעובדה שרוסיה מנהלת את הדיון על הבעיה הפלסטינית, אשר מוצגת באופן כל כך נלעג, מושפל ומבוזה.